• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 17 آبان 1399
کد مطلب : 114938
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/5y0wA
+
-

نکته بازی/ بیراه هم نمی‌گوید

احمد سعادتمند مدیریت بحث‌برانگیزی در استقلال داشت. با این حال به‌نظر می‌رسد برخی دفاعیات او از خودش چندان بیراه نیست. مثلا در آن بیانیه معروف که هیأت‌مدیره برای عزل سعادتمند نوشت، یکی از اشتباهات او مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان در هتل عنوان شد، درحالی‌که همین هیأت‌مدیره با محمد نادری در قزوین قرارداد بست و همه اعضا هم کنارش عکس گرفتند. اصلا نزدیک بود نادری را به‌عنوان شکار طلایی بخوابانند و یکی از اعضا پایش را روی سینه او بگذارد و عکس بگیرد! طبعا مذاکره در هتل معقول‌تر از مذاکره در یک شهر دیگر است. حرف سعادتمند در مورد فرهاد مجیدی هم غیرمنطقی نیست. او می‌گوید حتی اگر اختلافی هم وجود داشت، فرهاد می‌توانست نتیجه بگیرد تا کسی جرأت عزل او را نداشته باشد. مجیدی اما قبل از مهم‌ترین بازی فصل استعفا داد.

فقط مثل سبیل برانکو نشود
خیلی مواقع در دنیای فوتبال بازیکنان و مربیان قول می‌دهند که اگر به یک موفقیت بزرگ رسیدند، تغییری ظاهری و عجیب در خودشان ایجاد کنند. مثلا رنگ کردن مو یا گذاشتن و تراشیدن ریش خیلی رایج است. حالا هم محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع پرسپولیس وعده داده اگر سرخپوشان روز 29آذر فینال لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر بگذارند، موهایش را از ته می‌زند. البته ظاهرا بقیه بازیکنان مسئله کچل کردن را روی دوش کنعانی گذاشته‌اند و او هم بدش نیامده. خیلی هم خوب است و امیدواریم شب یلدای امسال مدافع پرسپولیس را کچل ببینیم. فقط کاش این یکی شبیه سبیل گذاشتن برانکو نشود. سر فینال قبلی هم برانکو قول داده بود درصورت قهرمانی پرسپولیس سبیل بگذارد. قبل از بازی با کاشیما هواداران کلی هم در این زمینه کار گرافیکی کردند، اما گویا سبیل به پروفسور نمی‌آمد!

اعلام بازنشستگی با یک کتاب
کتابی که مترجم برانکو در مورد خاطرات همکاری‌اش با مربی کروات در پرسپولیس نوشته، دوجنبه دارد؛ یکی انتشار برخی مطالب خواندنی و شنیده‌نشده در این دوران و دیگری هم اعلام بازنشستگی اصغر نیک‌سیرت از حرفه‌اش! در حقیقت با این چیزهایی که او در کتابش نوشته، خیلی سخت است که فرض کنیم از این به بعد در تیمی به او کار بدهند. این بنده خدا ملاحظه هیچ‌چیز را نکرده و هر چه را دیده، نوشته است. حرف ما این نیست که کار بدی کرده؛ اما نکته اینجاست که در فوتبال ایران همه دنبال محرم اسرار می‌گردند و این موضوع هزار برابر مهم‌تر از تخصص و مهارت است. در فوتبالی که یک دنیا پشت پرده دارد، شما باید با فرمول «شتر دیدی، ندیدی» جلو بروی، اما نیک‌سیرت نشان داد در این زمینه نمی‌شود روی او حساب کرد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید