• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11475
+
-

درگذشت یک نقاش

تجسمی
درگذشت یک نقاش

محمدابراهیم جعفری در سن ۷۸‌سالگی بر اثر سکته مغزی از دنیا رفت. به گزارش ایسنا، این نقاش نوگرا، متولد سال۱۳۱۹ و اهل بروجرد بود. در کارنامه او عناوینی چون مؤسس کانون آموزش اصول هنرهای تجسمی، عضو رسمی هیأت علمی دانشگاه هنر، عضو افتخاری انجمن هنرمندان نقاش ایران، عضو هیأت انتخاب دوسالانه‌های نقاشی و طراحی و جهان اسلام به چشم می‌خورد.

از جمله اقدام‌های این هنرمند نوگرا، همکاری با فیروز شیروانلو در شکل‌گیری فرهنگسرای نیاوران «برنامه‌ریزی و طراحی آموزش هنر»، کار و مطالعه در کوی بین‌المللی هنرهای پاریس، همکاری آموزشی با دانشگاه نورویچ آمریکا، همکاری آموزشی با دانشگاه‌‌های هنر اصفهان، یزد، کرمان و دانشگاه آزاد تهران و اجراهای فی‌البداهه با عنوان «صلح تن‌به‌تن» برای ایجاد ارتباط تبادل نظر نقد و گفت‌وگو در ارتباط با نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی بوده است.

جعفری سابقه برگزاری نمایشگاه‌های فردی و گروهی مختلفی در داخل و خارج کشور، ازجمله دوسالانه پاریس، نقاشان معاصر ایران در آلمان، هنرمندان منتخب ۳۸ کشور در پاریس، نقاشان پیشرو در واشنگتن «واش‌آرت» و نمایشگاه‌های هنرمندان معاصر ایران در مراکش، لندن، مسکو، کانادا، اسپانیا و ارمنستان را داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید