• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 11 آبان 1399
کد مطلب : 114482
+
-

جهان/ شبیه یک داربی بزرگ

منچستریونایتد و آرسنال به یاد دوران باشکوه فرگوسن و ونگر به مصاف هم می‌روند

بازی بزرگ این هفته لیگ‌های اروپایی بین منچستریونایتد و آرسنال برگزار می‌شود. کمتر کسی فکر می‌کرد اوله‌گونار سولسشائر (سولشر) روی نیمکت یونایتد صد بازی دوام بیاورد، به‌ویژه پس از شکست خفت‌بار 6تایی مقابل تاتنهام اما امشب یکصدمین تجربه سرمربیگری مرد باشخصیت نروژی در این سمت است.
  درحالی‌که زلاتان پس از پیروزی بر کرونا برای این ویروس رجزخوانی کرده و کریستیانو رونالدو هم که آخرین آزمایش او منفی شد در اینستاگرام از «فلسفه کایزن» ژاپنی در بهبود خود پرده برداشته است و3 بازیکن دیگر میلان شامل دوناروما،گابیا و هوگه هم کرونا را شکست دادند، الکس تلس، خرید جدید برزیلی منچستر از پورتو همچنان درگیر بیماری کووید-19و در این بازی غایب است. بایی و لینگارد هم همچنان مصدوم و غایب‌اند. در ترکیب آرسنال بیشتر مدافعان غیبت دارند ازجمله داوید لوییس، هولدینگ، چیمبرز و پابلو ماری. برای همین ژاکا در بازی لیگ اروپا به‌عنوان مدافع وسط بازی کرد.
   اوبامیانگ بعد از تمدید قرارداد به‌طور میانگین فقط یک شوت در هر بازی پرمیرلیگ داشته که 0.6آن در چهارچوب بوده. این آمار پیش از ماجرای کشدار تمدید قراردادش 2.78به 1.44بود. آمار میانگین لمس توپ در هر بازی در محوطه جریمه حریف هم از 4.67به 2.4سقوط کرده. البته اوبا درگیر افت فنی نیست؛ شاید این کاهش کیفیت هجومی به تاکتیک آرتتا برگردد که بیش از حد دفاعی است.
    در آن سوی میدان مارکوس رشفورد روز به‌روز صاحب آمار بهتری می‌شود. او مرد بازی‌های بزرگ ازجمله همین بازی امشب است. به آمار فوق‌العاده‌اش نگاه کنید؛ چلسی (5گل، 3پاس گل)، لستر (4گل)، منچسترسیتی (4گل)، تاتنهام (3گل)، لیورپول (3گل)، آرسنال (2گل، 2پاس گل)، پاریسن ژرمن (2گل)، لایپزیگ (3گل). او دقیقا دیروز 23ساله شد، درست در روز هالووین. شاید امشب هم با همان پوشش هالووین توپچی‌ها را بترساند. همزمان نابی استایلز اسطوره منچستر و تیم ملی انگلیس هم در سن 78سالگی درگذشت.
   از زمان شکست 1-0در سپتامبر 2006، منچستریونایتد در 13بازی خانگی در لیگ برتر مقابل آرسنال شکست نخورده اما آرسنال در 3 بازی آخر رودررو 2 برد و یک مساوی در لیگ به‌دست آورده که در 15جدال گذشته سهم آرسنال همین 2 برد بوده در برابر 8باخت.
  فان‌دبیک هم ماجرای عجیبی دارد. او در مجموع در این فصل لیگ برتر فقط ۶۴ دقیقه بازی کرده که ۵ گل از ۹ گل یونایتد زمانی به ثمر رسیده‌اند که این بازیکن در زمین حضور داشته. بیشتر گل‌های منچستر در این فصل چه در لیگ چه در اروپا در یک ربع پایانی و پس از تعویض‌ها به ثمر رسیده. شاید برای همین است که سولشر از باقی نمانده تعداد 5تعویض در این فصل گله کرده است. گواردیولا هم از کاهش تعداد تعویض‌های مجاز انتقاد و ادعا کرده 47درصد مصدومیت‌ها عضلانی و به‌خاطر فشردگی مسابقات است و اگر تعداد تعویض‌ها همان 5تا می‌ماند، درصد این مصدومیت‌ها کاهش می‌یافت.
   در 233بازی تاریخ بین این دو باشگاه سهم منچستر 97و سهم آرسنال 84پیروزی بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید