• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 28 مهر 1399
کد مطلب : 113550
+
-

تحویل نخستین گروه اتوبوس و مینی‌بوس از امروز به شهرداری

نخستین گروه اتوبوس و مینی‌بوس از قرارداد «۲۵۰‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس» با شرکت ایران خودرو از امروز تحویل شهرداری تهران می‌شود. پیش‌پرداخت این قرارداد هفته گذشته به‌حساب شرکت ایران خودرو واریز شده است.
سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به قرارداد ۱۲۰دستگاه اتوبوس و ۱۳۰‌دستگاه مینی‌بوس با شرکت ایران خودرو، به شهر گفت: «پیش‌پرداخت این ۲۵۰‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، هفته گذشته به‌حساب شرکت ایران خودرو واریز شد. طبق این قرارداد، یک‌ماه پس از واریز نخستین پیش‌پرداخت باید گروه اول اتوبوس و مینی‌بوس‌ها به شهرداری تحویل داده شود. مبلغ قرارداد‌ها ۲۵۰‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برابر با ۴۰۰‌میلیارد تومان است.» از مجموع ۲۵۰‌دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس، ۱۰۰‌دستگاه اتوبوس دیزل با استاندارد یورو‌۴ و مجهز به فیلتر دوده و ۲۰ دستگاه اتوبوس گاز‌سوز‌ با استاندارد یورو‌۶ و ۱۳۰‌دستگاه مینی‌بوس است. طبق این قرارداد‌ ماه اول ۲۲‌دستگاه‌، ‌ماه دوم ۴۸ و ‌ماه سوم و چهارم ۷۰ دستگاه و در ‌ماه آخر ۴۰ دستگاه به شهرداری تهران تحویل خواهد شد.
مناف هاشمی همچنین با تأکید بر گشایش و بهره‌برداری از ۱۲‌ایستگاه مترو در 6ماه دوم امسال، گفت: «نخستین ایستگاه مترو (برج میلاد) در برنامه امسال، قرار بود مهر افتتاح شود که به‌علت نبود پله‌های برقی، بهره‌برداری از آن به تعویق افتاد. پله‌های برقی وارداتی هستند و همین سبب شد که حدود ۲۰‌روز مشکلات گمرکی ایجاد شود اما درحال حاضر این مشکل رفع شده است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید