• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 24 مهر 1399
کد مطلب : 113265
+
-

در حاشیه سیاست

  دلیل سکوت آیت‌الله مصباح
حسین نجابت، از چهره‌های اصولگرا، در پاسخ به سؤالی درباره سکوت آیت‌الله مصباح یزدی به خبرآنلاین گفت: آیت‌الله مصباح یک زمان به‌صورت تمام قد از آقای احمدی‌نژاد دفاع کردند، اما بعد از انحرافاتی که از سوی رئیس‌جمهور سابق به‌وجود آمد ایشان ضمن تبری از احمدی‌نژاد تصمیم گرفتند که دیگر از فرد خاصی حمایت نکنند و بیشتر به تبیین مبانی بپردازند.

    اگر بلد نیستید، از پنج‌تابعیتی‌ها استفاده کنید
دبیر سابق هیأت عالی گزینش کشور با تأکید بر اینکه گزینشی که ما درست کرده‌ایم نامشروع است، گفت: کسی کار بلد است و انسان پاکی است و می‌خواهد خدمت کند، تو به او می‌گویی ریش می‌تراشی و آستین کوتاه می‌آیی؟ در 88طرف چه‌کسی بودی؟ شما یک میزان فقهی به این شکل نشان من بدهید. به گزارش جماران، ناصر نقویان طی اظهاراتی در شب اول عزاداری هیأت عشاق الائمه(ع) حزب مردم‌سالاری در این‌باره افزود: امیرالمؤمنین(ع) در عهدنامه مالک می‌گوید اگر می‌خواهی کسی را سر کار بیاوری نماز و روزه و ولایت من علی(ع) را از او نپرس. ببین کار را بلد است و پاکدست و پاکدامن است؟ کافی است. وی با اشاره به مطالبی که درخصوص دوتابعیتی بودن افراد مطرح می‌شود، تأکید کرد: پروفسور سمیعی چند تابعیت دارد که الآن بزرگ‌ترین بیمارستان مغز را دارد می‌سازد؟ اگر کسی را ندارید که کشاورزی کشور را درست کند، دوتابعیتی بیاورید. اگر کسی را ندارید که صنعت کشور را درست کند، سه‌تابعیتی بیاورید. اگر نمی‌توانید اقتصاد را درست کنید، پنج‌تابعیتی بیاورید. مگر هر دو تابعیتی‌ای جاسوس است؟! مگر هر دو تابعیتی‌ای خائن به این مملکت است؟!

  دغدغه سلامت مردم  در انتخابات 1400
هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان، با اشاره به برگزاری 4انتخابات در سال آینده با وجود شیوع کرونا، طی یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: «انتخابات یکی از خطیرترین موضوعات کشور است، اما بر کسی پوشیده نیست که سلامت مردم نیز برای نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر امر سلامت مردم را می‌بینیم و می‌شنویم. اهمیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم سال آینده در برخی شهرها نظیر تهران، همزمان 4 انتخابات یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان باید برگزار شود.»

  تخریب قوا با سفرهای استانی
یک نماینده سابق مجلس با اشاره به سفرهای استانی روسای قوا در دوره جنگ به ایلنا گفت: با توجه به شرایط جنگ و حتی بعد از آنکه زمان بازسازی بود، روسای قوا علیه یکدیگر موضع نمی‌گرفتند و به‌عنوان رؤسای قوا و جزئی از این نظام به میان مردم می‌رفتند و مشکلات و مسائل را بررسی می‌کردند. جلال میرزایی درباره سفرهای استانی رؤسای قوا در این روزها و حواشی به‌وجود‌آمده، افزود: آن زمان اینگونه نبود که مسئولان طی‌ سفرهای استانی خود در هر شهری که وارد می‌شدند، با کنایه و به‌صورت صریح، عملکرد قوه دیگر را زیر سؤال ببرند و بگویند ما جهادی هستیم و برای نظارت میدانی آمده‌ایم، از تهران و پایتخت نمی‌شود مشکلات و مسائل را حل کرد و با این حرف‌ها مدیریت رئیس قوه دیگر را زیر سؤال ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید