• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113189
+
-

روایت‌های تازه از مرگ دانش‌آموز 11ساله دیری

پیگیری
روایت‌های تازه از مرگ دانش‌آموز 11ساله دیری


 واکنش‌ها به حادثه تلخ جان‌باختن دانش‌آموز 11ساله دیری همچنان ادامه دارد و خبرهای رسیده از دیر حاکی از آغاز تحقیقات قضایی برای روشن‌شدن علت اصلی مرگ پسر نوجوان است.
به گزارش همشهری، چند روزی است که همه درباره حادثه «خودکشی دانش‌آموز 11ساله» در شهرستان دیر صحبت می‌کنند. هرچند در خبرها‌ اعلام شده بود که سیدمحمد به‌دلیل نداشتن گوشی موبایل برای درس‌خواندن از طریق سامانه شاد دست به‌خودکشی زده است، اما آموزش و پرورش دیر این خبر را تکذیب کرد و در ادامه پدر و مادر سیدمحمد نیز اطلاعیه آموزش و پرورش را تأیید و اعلام کردند که او با گوشی‌ای که مدرسه به او داده بود، در کلاس‌های درس آنلاین شرکت می‌کرد.
مادر او در تازه‌ترین اظهارنظر درخصوص مرگ پسرش به فارس گفت: ایرج قاسمی، مدیر مدرسه فرزندم در این سال‌ها کمک‌هایی به فرزندم داشته است که متوجه نشده بودم و از او کمال تشکر را دارم. وی ادامه داد: مدیر مدرسه یک گوشی را در اختیار فرزندم قرار داد و در این سال‌ها نمی‌دانستم کتاب‌های درسی، لباس فرم مدرسه و بیمه فرزندم از کجا تامین می‌شده است. در این 5سال آقای قاسمی به فرزندم خیلی کمک کرده است. ایشان برای فرزند من چیزی کم نگذاشته است. این کمک‌ها به‌صورت نقدی و کارت بانکی و مواد غذایی بوده است. محبت‌های ایشان را هرگز فراموش نمی‌کنم.
آنطور که مادر داغدار سیدمحمد می‌گوید، فرزندش در این مدت از طریق شبکه شاد درس می‌خواند. او در این‌باره گفت: این اواخر با وجود اینکه گوشی پسرم مشکلاتی داشت، اما سیدمحمد در شبکه شاد عضو بوده ‌و البته نمی‌دانم که تا لحظه آخر در شبکه شاد فعال بوده است یا نه؛ چون روز حادثه در منزل نبوده‌ام.
از سوی دیگر ایرج قاسمی، مدیر دبستان شهید باهنر دیر، جزئیات بیشتری از ماجرای اهدای گوشی موبایل به سیدمحمد را بازگو کرد و گفت: فروردین امسال گوشی شخصی خودم را عوض کردم و با خرید گوشی جدید، گوشی قبلی را در اختیار سیدمحمد قرار دادم. حتی خودم در حیاط خانه‌شان برنامه شاد را برایش نصب کردم و همان روز پدر و مادرش و چند نفر از همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند. در روزهای گذشته وقتی خبری منتشر شد به نقل از مادر سیدمحمد که گفته مدرسه گوشی‌ای به پسرش نداده بود، نزد آنها رفتم و مادر سیدمحمد قسم خورد که جز من، کسی به آنها کمک نمی‌کرده است. حتی روز تشییع جنازه، این مادر داغدار جلوی همه مردم گفت که فلانی برای بچه‌ام خیلی زحمت کشیدی و او را حلال کن.
در همین حال، دادستان شهرستان دیر از ارجاع این پرونده به شعبه بازپرسی خبر داد و گفت: درخصوص تعیین علت فوت بررسی‌ها در حال انجام است. علی یزدانی‌پور در این‌باره به میزان گفت: این پرونده به شعبه اول بازپرسی دیر ارجاع شد و پزشکی قانونی اعلام کرده که درخصوص تعیین علت فوت بررسی‌ها در حال انجام است و به محض وصول نتیجه اعلام می‌شود. وی در ادامه گفت: پسر نوجوان بهانه گوشی همراه می‌گرفته است، اما اینکه خودکشی بابت گوشی همراه بوده، پدر و مادر اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.
در همین حال احمد نادری، رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت: «پدیده خودکشی آن‌هم برای یک دانش‌‌آموز ۱۱ ساله فاجعه است و نباید به‌راحتی از کنار آن عبور کنیم. این فاجعه باید به‌درستی علت‌یابی شود تا در آینده شاهد تکرار چنین مصیبت‌هایی نباشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید