• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 22 مهر 1399
کد مطلب : 113021
+
-

خبرهای کوتاه

  عیسی کلانتری : خلیج‌فارس بی‌صاحب است
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به نامه دبیر شورای امنیت ملی کشور به سازمان حفاظت محیط‌زیست که در آن آمده است مسائل مرتبط با تنوع زیستی و ژنتیک امنیتی نیست گفت: مسائل سیاسی تنوع زیستی را تهدید می‌کند و امروزه هیچ کشوری خود را مقید به حفظ تنوع زیستی خلیج‌فارس نمی‌داند و خلیج‌فارس امروز بی‌صاحب است. حتی ارگان‌های بین‌المللی که خود را مسئول حفاظت از آب‌های خلیج‌فارس می‌دانند 2 سال است که اقدامی انجام نمی‌دهند. عیسی کلانتری افزود: هیچ کشوری در این زمینه خود را مقید نمی‌داند و این نتیجه سیاست‌های تحمیلی آمریکاست و اکنون مانند دوران جاهلیت با تنوع‌زیستی خلیج‌فارس برخورد می‌شود.

  خاموشی برج طغرل در سوگ کارکنان میراث‌فرهنگی
نورپردازی برج تاریخی طغرل تهران به پاس احترام خدمات 4تن از کارکنان جان باخته وزارت میراث فرهنگی در حادثه رانندگی در استان سیستان و بلوچستان امروز 10دقیقه خاموش می‌شود. محسن شیخ‌الاسلامی، ابوالفضل عبیدی و محمدرضا سندگل به همراه راننده خود نیمه شب یکشنبه در سفر به استان سیستان و بلوچستان در یک حادثه رانندگی در محور نیکشهر به چابهار جان باختند. محسن شیخ‌الاسلامی، معاون سابق میراث فرهنگی استان تهران، ابوالفضل عبیدی ، مشاور سابق معاونت صنایع‌دستی و محمدرضا سندگل نیز معاون سابق میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان بودند.

  تنوع‌زیستی به سرعت در حال زوال است
مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که تنوع‌زیستی با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال زوال و فشارها نیز در حال افزایش است درحالی‌که برای رسیدن به آینده پایدار باید اقدامات بیشتری صورت گیرد. به گزارش سازمان حفاظت محیط‌زیست، اسکندر زند در نخستین همایش تنوع زیستی که به‌صورت آنلاین برگزار شد، گفت: تنوع زیستی همه اشکال حیات را که طی قرن‌ها تکامل یافته‌اند شامل می‌شود که با از بین رفتن آن دو اتفاق می‌افتد؛ یکی اینکه انعطاف‌پذیری کم می‌شود و دوم اینکه بسیاری از مجموعه‌هایی که آن را تشکیل می‌دهند از خدمات آن بی‌بهره خواهند شد. در واقع نابودی و تخریب اکوسیستم باعث می‌شود از خدمات ارزشمند آن بی‌بهره شویم.

  دستور برخورد با ساخت‌وساز در کنار پارک ملی گلستان
رئیس‌کل دادگستری استان گلستان، دادستان گالیکش را مأمور بررسی موضوع ساخت‌وسازها در جنب پارک ملی گلستان کرد. به گزارش مهر، هادی هاشمیان، معاون فنی اداره حفاظت محیط‌زیست استان گلستان گفت: ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در یونسکو ثبت‌شده پذیرفته شده نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود. وی با بیان اینکه بخشی از این شهرک، براساس اعلام محیط‌زیست استان در محدوده پارک ملی گلستان است، افزود: دادستانی موظف است نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت‌وسازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید