• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 16 مهر 1399
کد مطلب : 112496
+
-

خبر

  کامیون هیدروژنی ژاپنی در آمریکا
شرکت تویوتا اعلام کرد تولید کامیون‌های هیدروژنی جدید در آمریکا را به‌زودی آغاز خواهد کرد. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، تولید نخستین نمونه‌های آزمایشی کامیون‌های هیدروژنی تویوتا طی دو سال قبل شکل گرفته بود و این شرکت اکنون قصد دارد کارش را در آمریکا نیز توسعه دهد و بدین‌منظور آزمایش‌های اولیه این وسیله نقلیه سنگین را در شهر لس‌آنجلس به انجام خواهد رساند. تویوتا نخستین بار در سال1997با تولید مدل‌های برقی ـ‌ گازوئیلی تلاش خود را برای ساختن کامیون‌های پاک و سازگار با محیط‌زیست آغاز کرده بود.

  توالت 23میلیون دلاری به مقصد رسید
فضاپیمای باری سیگنوس با موفقیت وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. به گزارش اسپیس، در محموله 4تنی این فضاپیما، توالت فضایی جدید ناسا هم وجود دارد. این توالت 23میلیون دلاری به همراه برخی اقلام بهداشتی و آزمایشی دیگر، روز جمعه از ساحل ایالت ویرجینیا به فضا پرتاب شده بودند. یکی از فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از بازوی رباتیک کانادارم2، کپسول سیگنوس را کنترل کرد. یک فضانورد دیگر نیز بر کار سیستم‌ها به‌هنگام ورود بار به ایستگاه نظارت می‌کرد.

  کیفیت بالاتر تماس‌های تصویری با هوش مصنوعی
شرکت انویدیا (NVIDIA) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام ماکسین (Maxine) ساخته است که می‌تواند پهنای باند را در تماس‌های تصویری کاهش دهد و همزمان کیفیت صدا و تصویر را بهبود بخشد. به گزارش انگجت، تماس تصویری در پی شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ به اوج خود رسیده است. اکنون شرکت «انویدیا» برای کمک به بهبود تصویر و صدای این تماس‌ها، از بستری مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است که توسعه‌دهندگان برنامه‌های تماس تصویری می‌توانند از آن بهره ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :