• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111999
+
-

نکته بازی


«وزیر ورزش» مدنظر یعنی این!
در آستانه بازی امشب پرسپولیس و النصر، وزیر ورزش عربستان قول داده در صورت پیروزی برابر نماینده کشورمان، به هر کدام از بازیکنان النصر 100هزار ریال سعودی (حدود 800میلیون تومان) پاداش بدهد. حالا کاری به کم‌ وکیف این پاداش و اینکه تیم‌های ما دارند زور می‌زنند این پول‌ها را از دل خود مسابقات بیرون بیاورند نداریم، اما انصافا اگر وزیر ورزش ایران چنین کاری می‌کرد، یک عده چه واکنشی نشان می‌دادند؟ یعنی مطمئن باشید خودشان را به در و دیوار می‌کوبیدند و همه شایستگی‌ها، سختکوشی‌های تیمی مثل پرسپولیس را زیر سؤال می‌بردند. 2سال پیش مسئولان آموزش و پرورش در یک رفتار درست تصمیم گرفتند بازی رفت فینال با کاشیما را در مدارس پخش کنند؛ فضایی درست شد که انگار جنایت شده است. راستی که بعضی از این کری‌های رنگی از هر دو طرف، بیش از حد سخیف هستند.


پس پفک چی شد؟
احمد سعادتمند با همه تقلایی که برای بقا در استقلال به خرج داد، نهایتا از این سمت برکنار شد. او حتی تا 2ساعت پیش از انتشار بیانیه هیأت‌مدیره هم در حال صدور حکم برای نفرات جدید بود و البته می‌گویند بعد از برکناری هم مقابل انتشار این خبر روی سایت رسمی باشگاه مقاومت کرده است. به هر حال مدیری که در نخستین روزهای کاری‌اش ترجیح داد با کمدین‌های استقلالی تلویزیون جلسه بگذارد، طبیعتا پایانی جز این هم نمی‌توانست داشته باشد. از همه بدتر اینکه قبل از برکناری سعادتمند، استراماچونی مذاکره با او را تکذیب کرد و بعد از برکناری آقای مدیر هم الکس نوری مدعی شد توافقی با استقلال نداشته است! این بدترین قطع همکاری ممکن برای سعادتمند بود. کاش حداقل او به وعده تولید پفک آبی که انصافا ایده اقتصادی بدی هم نیست، عمل می‌کرد.


به دست پیروانی سبز شد؟ واقعا؟
خب البته افشین پیروانی در قطر برای پرسپولیس زحمت می‌کشد و دست او هم مثل همه اعضای تیم درد نکند، اما اینکه بعد از بخشودگی کارت قرمز سیامک نعمتی تیتر بزنند: «قرمزی که به‌دست افشین پیروانی سبز شد» کمی اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد. به هر حال جناب پیروانی زحمت کشیدند و روی کارت قرمز غیرمنصفانه نعمتی اعتراض زدند. اگر هر عزیز دیگری هم در این سمت قرار داشت، مخصوصا بعد از بخشودگی بن‌عطیه همین کار را می‌کرد. با این حال به‌نظر می‌رسد تصمیم اصلی را کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفت و با بازبینی منصفانه تصاویر اجازه بازی را به نعمتی داد. خوب است در این مورد به جای تمجید گل‌درشت از رفقای‌مان، کمی در جهت تغییر انگاره‌های ذهنی هواداران ایرانی تلاش کنیم؛ کسانی که باور کرده‌اند کنفدراسیون دشمن تیم‌های ایرانی است و همیشه رفتارهای تبعیض‌آمیز انجام می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید