• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111987
+
-

از گوشی 5G گوگل تا لپ‌تاپ ارزان مایکروسافت

گوگل و مایکروسافت 3مدل گوشی، یک لپ‌تاپ و یک تبلت را رونمایی کردند تا کمی دنیای بحران‌زده فناوری هیجان‌انگیزتر شود

فناوری
از گوشی 5G گوگل تا لپ‌تاپ ارزان مایکروسافت

شرکت‌های گوگل و مایکروسافت از محصولات جدید خود رونمایی کردند تا هیجان جدیدی را در این روزهای بحرانی وارد بازار کرده باشند. 2شرکت، امیدوارند که محصولات جدیدشان در سایه بحران ویروس کرونا، بتواند بازار را به نفع آنها تغییر دهد.

ورود گوگل به بازار 5G
سرانجام پس از چالش‌های فراوان، گوگل از گوشی‌های پیکسل5، پیکسل4a و پیکسل5G به‌صورت رسمی رونمایی کرد. به نوشته وب‌سایت انگجت، پیش‌تر بارها درباره مشخصات گوشی‌های هوشمند جدید گوگل، مطالبی منتشر شده بود. اما اکنون، به‌صورت رسمی مشخص شده است که این گوشی‌ها خیلی هم خاص نیستند. البته گوگل، دست به یک ابتکار بزرگ هم زده و سیستمی را از پنجشنبه گذشته در آمریکا فعال کرده است که گوشی‌هایش را کمی متمایزتر از سایرین می‌کند. حالا آهنگ انتظار به لطف سرویسی که تلفن‌های هوشمند گوگل ارائه کرده‌اند، می‌تواند یک چیز قدیمی محسوب شود و به تاریخ بپیوندد. سیستم Hold for Me، که از روز پنجشنبه در آمریکا برای دارندگان تلفن‌های گوگل راه‌اندازی شده است، شامل ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت به‌عنوان منشی خودکار است که هنگام نگه‌داشتن یک تماس، کاربر را سراغ کارهای دیگرش می‌فرستد تا تماس برقرار شود. درحالی‌که پیکسل4، گوشی چندان قدرتمندی محسوب نمی‌شد، حالا پیکسل5، یک تلفن همراه بسیار مدرن است که صفحه‌ای 6اینچی به همراه یک پردازنده اسنپدراگون765G دارد. یک گوشی فوق‌العاده با 8گیگابایت رم که حافظه داخلی‌اش هم 128گیگابایت است. با این گوشی برای نخستین بار گوگل وارد بازار نسل پنجم تلفن همراه یا همان 5G شده است؛کاری که پیش‌بینی می‌شود به‌زودی توسط اپل با گوشی‌های آیفون ۲ پیگیری شود.البته خریداران باید به این نکته توجه داشته باشند که حداکثر ظرفیت برای ذخیره‌سازی، همین 128گیگابایت است و این گوشی حافظه جانبی نمی‌تواند داشته باشد. مدل پیکسل5، در روز 15اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و قیمتش نیز 699دلار خواهد بود. 2مدل دیگر گوشی‌های هوشمند گوگل نیز در همان روز اما با قیمت 499دلاری در بازار در دسترس قرار خواهند گرفت.

لپ‌تاپ سرفیس؛ ارزان‌تر از همیشه
شرکت مایکروسافت نسخه ارزان‌تری از رایانه‌های شخصی نوت‌بوک ویندوز10محبوب خود، با نام Surface Laptop Go را در کنار تبلت Surface Pro X پرسرعت‌تر معرفی کرد. Surface Laptop Go به‌دلیل همه‌گیری، به‌صورت مجازی معرفی شد. این لپ‌تاپ، نسخه کوچک‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر
Surface Laptop 3 فوق‌العاده است و به‌دنبال ارائه همان تجربه برتر Windows 10خواهد بود، ولی قیمت آن تقریبا نصف خواهد بود؛ یعنی 99/549دلار. این لپ‌تاپ جدید، دارای صفحه نمایش لمسی 4/12اینچی است، اما صفحه کلیدش فرقی با نسخه اصلی ندارد.
 Surface Laptop Go با پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5-1035G1 به بازار عرضه خواهد شد. سرفیس جدید، رم 4گیگابایتی و ظرفیت حافظه 64گیگابایتی eMMC خواهد داشت.

سرفیس سریع‌تر
اما شرکت، یک نسخه قوی‌تر را نیز به بازار ارائه می‌دهد که دارای 8گیگابایت رم و هارد داخلی 128گیگابایتی SSD است و 699دلار قیمت دارد. اما تبلت سرفیس پرو ایکس که در کنار «سرفیس لپ‌تاپ گو» معرفی شد، خیلی شبیه به تبلت قبلی شرکت است با این تفاوت که به جای استفاده از تراشه SQ1، از تراشه SQ2 بهره می‌برد. بدین‌ترتیب قیمت این تبلت به 1499دلار می‌رسد، چون قدرتمندتر است. مایکروسافت می‌گوید، تراشه جدید، عملکرد بهتری در کار کردن با اپلیکیشن‌های مختلف دارد. با این حال، این تبلت توانایی کار کردن با 5G را ندارد که به گفته برخی کارشناسان می‌تواند یک ایراد بزرگ برای آن محسوب شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید