• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111787
+
-

نکته بازی



مگر به سابقه حضور است؟
ارسلان مطهری با انتشار یک استوری از مجید نامجومطلق انتقاد کرده که این مسئله واکنش‌های زیادی را به‌دنبال آورده است. در یک عکس‌العمل غیرمنتظره اما وریا غفوری، کاپیتان استقلال به تندی به ارسلان حمله کرده و گفته: «چه معنی دارد بازیکنی که 6‌ماه است به استقلال آمده پایش را از گلیمش درازتر کند؟ ما پول حرفه‌ای می‌گیریم و بنابراین باید رفتار حرفه‌ای هم داشته باشیم.» این‌که آیا نفس و نوع واکنش وریا به هم‌تیمی‌اش درست بود یا نه محل بحث است، اما قبل از هر چیزی باید از غفوری پرسید درازتر کردن پا از گلیم، چه ربطی به سابقه حضور دارد؟ اگر کاری برای یک بازیکن کم‌سابقه غلط باشد، طبیعتا برای بازیکن پرسابقه هم غلط است. حالا بگذریم از اینکه خود شما هم در این سال‌ها به دفعات خارج از جایگاهت به ارکان باشگاه انتقاد کرده‌ای.


تنها هنر سعادتمند به باد می‌رود؟
در این مدت قضاوت‌ها در مورد عملکرد احمد سعادتمند در منصب مدیرعاملی استقلال ضدونقیض بوده است. او البته اشکالات زیادی در کارش داشته که مهم‌ترین آنها ناتوانی در مدیریت رابطه‌اش با فرهاد مجیدی و سوزاندن فرصت قهرمانی در جام حذفی بوده است. در بحث نقاط مثبت مدیریتی سعادتمند هم عمدتا به موفقیت او در حفظ شاکله اصلی تیم اشاره می‌شد. استقلال در سال‌های گذشته بابت از دست دادن برخی نفرات کلیدی‌اش آسیب دیده و این بار به‌نظر می‌رسید قرار است اتفاق دیگری رخ بدهد. با این حال هنگام بازگشت تیم از قطر، 4 بازیکن استقلال یعنی دیاباته، میلیچ، چشمی و علی کریمی به ایران برنگشتند تا ابهاماتی در مورد ادامه حضورشان به‌وجود بیاید. حسین حسینی هم در آستانه جدایی است و شاید اگر این نفرات هم نمانند، تنها امتیاز مدیریتی سعادتمند از بین برود.


فوق تخصص «صفر»
رقم قراردادها اینقدر الکی در فوتبال ایران بالا رفته که مالک تراکتور در کمال افتخار گفته: «قرارداد ما با علیرضا منصوریان فقط 2 میلیارد تومان است. » یک طوری که انگار مثلا علیمنصور کف قرارداد را گرفته. خب البته وقتی منصوریان 2 میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات چند سال قبلش را به استقلال می‌بخشد، دیگر معلوم است که این عددها برای او پولی نیست. قسمت جالب‌تر اظهارات زنوزی اما جایی است که می‌گوید: «مدیران دولتی متوجه معنی صفرهایی که جلوی رقم قراردادها وجود دارد نمی‌شوند و همینطوری امضا می‌کنند. » بله خب؛ این فقط شما هستید که از معنی صفرها در قرارداد امثال استوکس و اروین و کنستانت و توشاک و لیکنز و دنیزلی سردر می‌آورید. صفرهای قرارداد مسعود شجاعی هم که خودش کلا یک رنجنامه دیگر است! اصلا شما بیا قرارداد بستن به مدیران دولتی یاد بده.

این خبر را به اشتراک بگذارید