• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111767
+
-

داغداران کرونا زندانیان را آزاد می‌کنند

آذربایجان شرقی
داغداران کرونا زندانیان را آزاد می‌کنند

سید‌مرتضی احمدپور- روزنامه نگار- تبریز

کرونا امان همه را بریده و خانواده‌های زیادی به واسطه از دست دادن عزیزانشان، داغدار شده‌اند. در این میان، شهروندان تبریزی برای التیام آلامشان اقدام جالبی را پیش گرفته‌‌اند. آنها به‌دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم و سوگواری، هزینه‌های این مراسم را صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی می‌کنند که به‌خاطر بدهی‌های سنگین، امیدی به آزادی ندارند و برخی از آنها با وجود سنین بالا چند سالی است که در حبس مانده‌اند. در این‌باره مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی می‌گوید: تاکنون خانواده‌های زیادی در این طرح شرکت کرده‌ و تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم مالی آزاد شده‌اند. از زمان شروع مشارکت‌های مردمی هر هفته چند زندانی حکم آزادی‌شان را دریافت می‌کنند.
رسول تقی‌پور با بیان اینکه برای اعتماد‌سازی‌ خیران تمام اطلاعات به‌صورت شفاف در دفتر ستاد دیه استان ارائه می‌شود، عنوان می‌کند: خیران می‌توانند با زندانی تماس بگیرند و از صحت مراحل پرداخت بدهی‌شان مطلع شوند. علاوه بر این، عکس و مشخصات زندانیان هم در اختیار خیران قرار می‌گیرد تا اعتمادسازی کامل صورت بگیرد.
تقی‌پور با تأکید بر اینکه آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های دیگر شرایط بهتری در جمعیت زندانیان جرایم مالی دارد، می‌گوید: مهم‌ترین هدف‌گذاری ستاد دیه، ترویج این سنت حسنه در سایر شهرهای استان و همراهی همه شهروندان است تا زندانیان بیشتری آزاد شوند. شهروندان هم می‌توانند با هر هزینه‌ای در این امر خیر مشارکت کنند. این روزها مشکلات مالی زیادشده و بر تعداد زندانیانی که چک برگشتی، سفته و بدهکاری‌های مالی دارند، افزوده می‌شود، بنابراین مشارکت همگانی در این زمینه می‌تواند شهروندان بیشتری را از مشکلات مالی رها کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید