• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 9 مهر 1399
کد مطلب : 111703
+
-

«همیار دانایی» مهمان مجتمع‌های مسکونی می‌شود

کتابخانه شهید فهمیده با اجرای طرح «همیار دانایی» و با هدف‌‌ ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خانه‌های ساکنان منطقه١٦ می‌رود. 
«علی‌اصغر خسروی» رئیس فرهنگسرای بهمن با اعلام این خبر گفت: «در این طرح که با همکاری شهروندان منطقه16 اجرا می‌شود، 10کتابخانه موقت در مجتمع‌های مسکونی بزرگ ایجاد می‌شود تا به ساکنان خدمات رایگان دهد. این طرح در مرحله‌ نخست در مجتمع‌های بیش از یکصد خانوار اجرا می‌شود و مدیر و یکی از ساکنان مجتمع با همکای عوامل کتابخانه شهید فهمیده، از طریق منابعی که دراختیار آنان قرارمی گیرد، به ساکنان خدمات فرهنگی رایگان می‌دهند.» 
خسروی ادامه داد: «طرح همیار دانایی با بهره‌گیری از مناسبت‌ها و آیین‌های همسایگی با تأکید بر فرهنگ آپارتمان‌نشینی درمجتمع‌های مسکونی اجرا می‌شود و هدف آن گسترش فرهنگ مطالعه و ارائه خدمات رایگان و قابل دسترس به سالمندان، بانوان خانه‌دار و افرادی است که به دلیل مشغله و کمبود وقت یا خطر ابتلا به ویروس کرونا امکان مراجعه به کتابخانه‌ها را ندارند. در ضمن اجرای این طرح باعث کاهش هزینه‌های‌‌ تردد و ترافیک می‌شود.» 
آنطور که مدیر فرهنگی منطقه16 می‌گوید؛ مخاطبان این طرح می‌توانند موضوعات مورد علاقه خود را به همیاران دانایی اعلام یا تلفنی از کتابخانه خدمات دریافت کنند. در صورت تمایل نیز با تهیه‌ خلاصه‌ای از کتاب مطالعه شده در مسابقه خلاصه‌نویسی همیار دانایی شرکت کنند. رئیس فرهنگسرای بهمن در پایان صحبت‌هایش افزود: «کتابخانه شهید فهمیده بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی جنوب تهران است وعلاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این طرح و سایر امکانات و خدمات آن با شماره 55058437 تماس بگیرند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید