• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مهر 1399
کد مطلب : 111652
+
-

نکته بازی

چه توقعی داشتی مثلا؟
طبیعتاً تیم بازنده حاشیه زیاد دارد و دعواهایی که قبلا لاپوشانی می‌شد، بعد از شکست مجال طرح پیدا می‌کند. حالا هم همین اتفاق در استقلال رخ داده؛ جایی که ارسلان مطهری چراغ اول را روشن کرده و با خطاب قرار دادن مجید نامجومطلق نوشته: «شما را نخواهم بخشید.» اگر دلخوری ارسلان مطهری فقط بابت نیمکت‌نشینی بوده باشد، خیلی نمی‌شود به او حق داد. جسته و گریخته شنیده می‌شد که ارسلان در دوران فرهاد مجیدی هم از این بابت شاکی بوده، اما به هر حال او باید قبول کند 2ستاره کارآمد به اسم شیخ دیاباته و مهدی قائدی در استقلال حضور داشتند و هر کس دیگری مربی می‌شد، سخت بود که آن دو نفر را بیرون بنشاند. تازه نامجو 2بار هم با هر سه مهاجم بازی کرد؛ مرتبه اول موفق بود و بار دوم متأسفانه ناموفق.

این یعنی رقابت محترمانه
بعد از پیروزی پرسپولیس برابر السد و راهیابی سرخپوشان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، ویدئویی از اظهارات محرم نویدکیا در شبکه استانی اصفهان پربازدید شد. در این قطعه فیلم، سرمربی سپاهان در حال تمجید از بازی خوب پرسپولیسی‌ها دیده می‌شد. او می‌گفت حق پرسپولیس برد بوده و حتی برای این تیم در آسیا آرزوی قهرمانی کرد. این اظهارات واکنش‌های مثبت فراوانی به‌دنبال داشته و شاید نشان از آغاز یک فصل جدید در فرهنگ فوتبال ایران داشته باشد؛ فصلی که در آن رقبا یکدیگر را محترم بشمرند و با فحاشی به هم دنبال جلب نظر هواداران خودی نباشند. رفتار نویدکیا مخصوصا از آن جهت حائز اهمیت است که قبل از او سرمربی دیگری در همین سپاهان، همه باخت‌های دنیا را به مهندسی نتایج ربط می‌داد! او حالا رفته و کاش فرهنگش را هم با خودش برده باشد.

رگه‌ای از آن امید گذشته
امید عالیشاه یکی از 3تعویض همزمان یحیی گل‌محمدی در دقایق پایانی بازی با السد بود. او البته مدت‌هاست به حضور در زمین به‌عنوان مهره جانشین عادت کرده. این بار اما کاری کرد که رد پایش در پیروزی بزرگ سرخپوشان باقی بماند. در حقیقت روی ارسال دقیق عالیشاه بود که عیسی آل‌کثیر با ضربه سر دروازه را باز کرد و سرخپوشان را به مرحله بعد برد. شاید این سانتر یاد خیلی‌ها انداخت که امید در لیگ پانزدهم با ارسال 10پاس گل برای همبازیانش، عنوان بهترین پاسور فصل ایران را تصاحب کرده بود. از قضا یکی از نقاط قوتش هم ارسال کرنرها بود؛ شیوه‌ای کارگشا برای مسابقات دشوار. واقعیت آن است که امید از نظر فنی لیاقتش را دارد که بیشتر از اینها برای پرسپولیس بازی کند؛ به شرط اینکه داخل تیم کمی خونگرم‌تر 
باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید