• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 18 فروردین 1397
کد مطلب : 11139
+
-

بحران درتراکتور بالا گرفت

اعتصاب بازیکنان به نفع سپاهان

در آستانه دیدار حساس تراکتورسازی و سپاهان در لیگ ‌برتر، تراکتور وارد بحران جدیدش شد و بازیکنان این تیم پنجشنبه اعتصاب کردند و دیروز با اصرار مسئولان فقط ریکاوری کردند. بازیکنان تیم که از عدم پرداخت مطالبات‌شان علی‌رغم وعده‌های مدیریت گله‌مند بودند خواستار پاسخگویی در این خصوص شدند. آنها که به‌شدت از شرایط مالی باشگاه عصبانی بودند در اقدامی هماهنگ تمرین نکردند و تمرین روز پنج‌شنبه تراکتورسازی مقابل دیدگان متعجب ساغلام با اعتصاب بازیکنان برگزار نشد اوضاع در آستانه بازی با سپاهان از آنی که بود هم بدتر شود با وجود اصرار کاظم محمودی، سرپرست تراکتورسازی برای برگزاری تمرین مهدی کیانی به بقیه بازیکنان اجازه تعویض لباس‌های‌شان را نداد و به محمودی اعلام کرد تا زمانی که بازیکنان پول نگیرند تمرین نمی‌کنند. آنها درنهایت هم محل تمرین تیم‌شان را ترک کردند. باشگاه تراکتورسازی در ماه‌های گذشته مشکلات مالی زیادی داشته و حتی عیدی و حقوق پرسنل باشگاه هم پرداخت نشده است.
    کیانی اجازه تمرین نداد
مهدی کیانی درخصوص اعتصاب بازیکنان تیمش در تمرین پنجشنبه گفت: «مساله و بحث اعتصاب و این‌جور صحبت‌ها نبود. بعد از باخت اخیر واقعا شرایط روحی و جسمی بازیکنان تیم مناسب نبود. بعد از بازی دیروقت رسیدیم و واقعا از هیچ نظری وضعیت خوبی نداشتیم. مشکلات مالی هم وجود دارد و به تیم فشار آورده اما این مسائل باعث نمی‌شود تمرین نکنیم و فراموش کنیم که در چه شرایطی قرار داریم. ما دیگر برای اعتبار و آبروی خودمان و البته عزت پیراهن تراکتور بازی می‌کنیم. می‌دانیم که دوسال است هیچ کمکی به این باشگاه نشده و مدیرعامل شبانه روز تلاش می‌کند تا پول بچه‌ها پرداخت شود. من قبلا هم از مسئولان استان و شهر درخواست کردم به کمک باشگاه بیایند. در شهرهای دیگر از تیم‌های خودشان به هر شکلی حمایت می‌کنند اما نمی‌دانیم چرا همیشه تراکتور تنها می‌ماند؟»
    تشکیل ستاد سردادن شعار علیه مدیریت‌تراکتور
بعد از شکست تراکتورسازی مقابل الاهلی عربستان و کنار رفتن از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هواداران ناراضی این تیم مقابل باشگاه تجمع کردند. این هواداران قصد داشتند وارد محل تمرین تراکتور شوند و شعارهایشان را خطاب به مدیریت سر بدهند اما اجازه ورود به آنها داده نشد تا اینکه شنیدند بازیکنان به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان تمرین را تحریم کرده‌اند. هواداران ناراضی تراکتورسازی ضمن پروازی خواندن مصطفی آجورلو مدیرعامل تراکتورسازی شعارهایی علیه او سردادند و خواهان جدایی‌اش شدند. اعتراضات به اوج خود رسید و هوادارانی که در نیم‌فصل اول با صبر قابل توجه خود، تیم را برای بهتر شدن همراهی کرده بودند نیز به ستوه آمده و لب به اعتراض گشودند. آنها از اتفاقات ریز و درشتی که در باشگاه محبوب‌شان رخ می‌داد گلایه داشته و دارند. این گلایه به حدی است که اینک از صفحات مجازی خبرهایی مبنی بر آماده شدن آنها جهت سر دادن شعار علیه مدیریت باشگاه در بازی با سپاهان به گوش می‌رسد.
    خارجی‌ها نیامده رفتند!
جذب دو بازیکن خارجی ناکارآمد به نام های شیمه و کرپیچ از دیگر اتفاقاتی است که مدیریت باشگاه را به‌شدت تحت‌فشار قرار داده است. این موضوع زمانی خود را بیشتر نشان می‌دهد که بدانیم کرپیچ به‌عنوان مهاجم در دو تیم قبلی خود هیچ‌گاه موفق به گلزنی نشد و با این کارنامه به تراکتورسازی پیوست و شیمه هم که با احتساب تراکتورسازی، در طول کمتر از دو سال چهار بار تیم عوض کرده نیز برای اثبات اشتباه باشگاه در جذبش در بازی با الغرافه به 30دقیقه زمان نیاز داشت وبا دو اشتباه مرگبار برای همیشه از تراکتورسازی هم کنار گذاشته شد! مبلغ هنگفتی برای این دو بازیکن پرداخت شد و شنیده‌ها حاکی از آن است که سرمربی تیم در جریان این انتقال نبوده و مدیربرنامه‌های او با همکاری چند فرد نزدیک به باشگاه اقدامات جذب شیمه و کرپیچ را انجام داده‌اند. البته دستیاران ساغلام نیز حرف و حدیث‌های زیادی به‌دنبال داشته و دارند و این موضوع نیز از دیگر نکات منفی مدیریت باشگاه به شمار می‌رود. دستیاران ساغلام طبق قرارداد با باشگاه تراکتورسازی ماهیانه فقط ۳۰۰‌دلار دریافت می‌کنند، چیزی حدود یک و نیم‌میلیون تومان که از دریافتی تدارکات تیم هم کمتر است!
ساغلام در نشست خبری زمانی که با پرسشی درمورد تحمیل بازیکنان خارجی روبه‌رو شد سکوتی معنی‌دار پیشه کرده و از پاسخ دادن به این سوال سر باز زد. اوبا بیان این موضوع که نمی‌خواهد تمرکز تیمش در این مقطع برهم بخورد این‌گونه به سوال فوق پاسخ داد: «نمی‌خواهم به موضوعات دیگری فکر کنم. فقط به یک چیز فکر می‌کنم. آن‌هم این است که باید بازی فردا را ببریم و در آینده خیلی رک و رو راست به سوالات شما پاسخ خواهم داد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید