• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 مهر 1399
کد مطلب : 111106
+
-

چرخ اول

یک سلام و چند نکته

طوبا ویسه:

 اول، چه حال و احول، با درس و مشق‌ها چه‌طوری؟ نه، نمی‌خواهم درس و مشق را به یادت بیاورم. خواستم از تو خواهشی کنم. این که بروی پنجره‌ را باز کنی، کمی هوای پاییزی را تنفس کنی. ببینی آیا نارون‌های کوچه برگ‌هایشان زرد شده است؟ به آسمان نگاه کن، از شکل ابرها خوشت می‌آید. خواستم بگویم: اگر خانه‌ی شما ایوان دارد که خوش‌به حال شما که خانه‌ی ما ایوان ندارد، بروی در ایوان کمی بایستی به گلدان‌های ایوان نگاهی بیندازی. این توصیه‌ی من نیست، توصیه‌ی کارشناسان سلامت است که در روزهایی که بیش‌تر در خانه هستید تا مدرسه یا خیابان... حال و هوایتان را کمی عوض کنید.
دوم، توصیه‌های دکتر «نادر  نصیری» چشم‌پزشک را در صفحه‌ی دوم دوچرخه بخوانید. او گفت: «موقع آموزش آنلاین از طریق مانیتور یا گوشی تلفن‌همراه به چشم‌ها استراحت بدهید و به نقطه‌ای دور نگاه کنید. اشک‌مصنوعی هم برای این‌که چشم شما خشک نشود؛ مناسب است. حتماً مراقب مهره‌های گردن هم باشید.»
سوم، این‌که بخش مهمی از دانش‌آموزان از داشتن گوشی هوشمند بی‌بهره‌اندیا لپ‌تاپ ندارند یا چه... حتماً شنیده‌اید، حادثه‌ای را که برای پسری کولبر اتفاق افتاد که برای خرید یک گوشی مجبور به‌کار شده و آسیب‌دیده بود. این داستان هم دردناک بود و می‌خواهم بگویم مثل او بسیارند.  کاش  مسئولان و گروه‌های مردم‌نهاد، دست به دست هم بدهند و برای تمام دانش‌آموزانی که از این ابزارها بی‌بهره‌اند، کاری بکنند.
چهارم، لابد می‌دانی که در روزهای گذشته تمام کشور ما به خاطر کرونا در وضعیت سرخ قرار داشت. حتی سرخ را هم رد کرده بود و زرشکی شده بود. شما به بزرگ‌ترها یادآوری کنید که عدم رعایت مسائل بهداشتی،  وضع را هرروز برای همه، مخصوصاً کادر درمان سخت‌تر می‌کند. مراقب خودتان باشید و به بزرگ‌ترها هم هشدار بدهید.
پنجم، از حال و هوای خانه‌ماندن و مدرسه‌نرفتن بیش‌تر بنویسید و عکس، تصویرگری و شعر بفرستید. مطلب‌های زیبای شما حال دوچرخه را خوب می‌کند. می‌توانید ویدیوهای کوچکی بسازید تا در  اینستاگرام دوچرخه کار شود.
پس  ما منتظر آثار ارزشمند شما هستیم. مراقب خودتان باشید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید