• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 مهر 1399
کد مطلب : 111014
+
-

این‌بار جانباز هم‌محله‌ای در جبهه‌ای دیگر خدمت می‌کند

هنوز هم رزمنده‌ام

هنوز هم رزمنده‌ام

رابعه تیموری

 برایش سخت و ناخوشایند است که از دلاوری‌های خود در دوران دفاع‌مقدس و قدم‌های خیری که برای محله وصفنارد برداشته صحبت کند، اما کارهای خیر اهالی محله و رشادت‌های همرزمانش را مفصل شرح می‌دهد. لحنی گرم و مهربان دارد و وقتی از روزهای دفاع‌مقدس می‌گوید، دلتنگی او برای حال و هوای باصفای جبهه‌ها را احساس می‌کنید. حاج «حسین نصرالله» از جانبازان و رزمندگان دوران دفاع‌مقدس است که جنگ در جبهه‌های متفاوت را تجربه کرده، اما هنوز از پا ننشسته و این روزها در جبهه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان جانانه خدمت می‌کند. نصرالله از ساکنان قدیمی منطقه17 و محله وصفنارد است و مسئولیت بنیاد شهید و جانبازان شهرری را هم برعهده دارد. به بهانه قرار گرفتن در هفته دفاع‌مقدس پای صحبت‌های او نشستیم تا حال و هوای محله وصفنارد در دوران دفاع‌مقدس را نقل کند.

 جهاد در سنگر بیت‌الزهرا(س)
حاج «حسین نصرالله» در خانه‌ای رشد کرده که همیشه در آن به روی نیازمندان باز بود و نه تنها جلسات روضه و عزاداری ائمه(ع)، بلکه مراسم‌ترحیم بسیاری از درگذشتگان محله وصفنارد در آنجا رایگان برگزار می‌شد. خانه پدری حاج حسین قدیمی بود و وقتی آن را نوسازی کردند، پارکینگ آن را به حسینیه تبدیل و نام بیت‌الزهرا(س) را روی آن گذاشتند. این حسینیه در اسرع وقت به یکی از پایگاه‌های خدمت‌رسانی محله وصفنارد تبدیل شد که در مواقع ضروری مانند سیل، زلزله و... در کنار پایگاه بسیج و مسجدجامع سیدالشهدا(ع) به خدمت‌رسانی می‌پرداخت. در مواقع معمول هم این حسینیه بروبیای بسیاری دارد و محلی برای خدمت‌رسانی به محرومان به شمار می‌آید. نصرالله می‌گوید: «در رساندن کمک‌های مؤمنانه به دست نیازمندان، همسرم و بانوان فعال و معتمد محله نقش زیادی دارند و مراحل تحقیق و شناسایی خانواده‌های آبرودار کم‌بضاعت را با احتیاط انجام می‌دهند تا آبروی این خانواده‌ها به خطر نیفتد. خانواده‌هایی که نیازمند واقعی هستند، علاوه بر کمک‌های ماهانه، خدمات درمانی، جهیزیه، پوشاک و... دریافت می‌کنند.» نصرالله می‌گوید: «از آغاز دوران شیوع ویروس کرونا، اعضای حسینیه در ضدعفونی معابر و جمع‌آوری کمک‌های همدلانه برای آسیب‌دیدگان کرونا نقش زیادی داشته‌اند و به پیشگیری از شیوع بیماری در محله کمک کرده‌اند.»
مسئولیت اداره قرارگاه محرومیت‌زدایی محله‌های زمزم و زهتابی هم برعهده‌بانی خیریه و حسینیه بیت‌الزهرا(ع) است. نصرالله می‌گوید: «به‌زودی در این قرارگاه طرح تعمیر و مرمت خانه‌های فرسوده محرومان آغاز می‌شود و در کنار فعالیت‌هایی مانند توزیع ارزاق و وسایل بهداشتی میان این خانواده‌ها، به مرمت و ایمن‌سازی خانه‌هایشان می‌پردازیم.» نصرالله و دوستانش که عادت دارند بدون‌ جنجال‌های رسانه‌ای کار کنند، به تازگی محموله امدادرسانی به ارزش 250میلیون ریال کمک مؤمنانه اهالی و خیّران محله وصفنارد را جمع‌آوری و به مناطق محروم زابل و سیستان و بلوچستان ارسال کرده‌اند. توزیع بیش از هزار سبد کالا در میان نیازمندان محله‌های وصفنارد، زمزم و زهتابی از فعالیت‌های دیگری است که با کمک بانیان و خیّران قرارگاه زمزم و زهتابی و خیریه بنت‌الزهرا(س) در دوران شیوع کرونا انجام شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید