• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10783
+
-

کافه مجلس

 اولین جلسه علنی بهارستان در سال 97

نمایندگان پس از 20روز تعطیلی، نوزدهم فروردین نخستین جلسه علنی مجلس در سال 97را برگزار می‌کنند.آخرین جلسه مجلس در سال 96روز یکشنبه 27اسفند به‌صورت غیرعلنی برگزارشد ودر این نشست اعضای شورای‌عالی فضای مجازی، گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته توسط این شورا و برنامه‌های آتی آن در حوزه فضای مجازی ازجمله شبکه ملی اطلاعات و... را به نمایندگان ارائه کردند. همچنین قرار بود گزارش کمیته صندوق ذخیره فرهنگیان در این جلسه قرائت شود که به‌دلیل علنی نشدن جلسه به نخستین نشست سال‌جاری موکول شد.

 نامه یک نماینده به رئیس‌جمهور درباره حصر

الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه تصمیم‌گیری در زمینه حصر با اذن مقامات عالی کشور به شورای‌عالی امنیت ملی واگذار شده است، از رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی خواست به وظیفه قانونی خود در قبال رفع حصر عمل کند. به گزارش ایسنا، حضرتی نوشت: مطلع هستم که تصمیم‌گیری در این زمینه با اذن مقامات عالی کشور به شورای‌عالی امنیت ملی واگذار شده است و بسیاری از نهادهای سیاسی و امنیتی کشور هم معترفند که تداوم حصر نه‌تنها هیچ نفعی برای کشور ندارد بلکه همه‌اش خسارت و ضرر و زیان برای نظام و انقلاب اسلامی است و شخصیت‌های سیاسی در حصر هم دلبسته انقلاب و نظام و مردمند و هیچ ضرورتی ندارد که برخلاف قانون همچنان در حصر بمانند.

 اولتیماتوم به دولت برای ارائه لایحه‌ قانون جامع انتخابات

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی قانون انتخابات در این کمیسیون خبر داد و گفت: این کمیته از حدود 4‌ماه پیش در کمیسیون شوراها تشکیل شده است.او گفت: اگر دولت، لایحه‌ قانون جامع انتخابات را تا آخر فروردین به مجلس ارائه نکند کمیسیون شوراها طرح‌هایی که نهایی کرده را برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌دهد.

 نظرسنجی از مردم برای اعتماد به پیام‌رسان داخلی

فاطمه سعیدی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه فیلترینگ پیام‌رسان خارجی منجر به استفاده از نمونه داخلی نمی‌شود، پیشنهاد برگزاری نظرسنجی برای تعیین میزان اعتماد عمومی به پیام‌رسان داخلی را مطرح و بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی تأکید کرد.
 او با اشاره به شایعات ضد‌و نقیض روزهای گذشته درمورد اعمال محدودیت در فضای مجازی به ایلنا، گفت: دولت تا اینجا نشان داده، بنا ندارد رو به محدود کردن مردم در فضای مجازی بیاورد و ما هم پشتیبان همین رویکرد هستیم.

 محدودیت تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌ها

نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد از تدوین طرح حمایت از مصرف تولیدات ایرانی خبر داد و گفت: در این طرح درباره تبلیغات کالا‌های خارجی در جراید، بیلبورد‌های شهری و تبلیغات تلویزیونی محدودیت‌هایی درنظر گرفته شده است به‌ویژه زمانی که کالای مورد تبلیغ مشابه داخلی داشته باشد. در این‌باره نیز در طرح مذکور برای دستگاه مذکور که مبادرت به تبلیغ کرده باشد جرم‌انگاری شده و جرایمی درنظر گرفته شده است. او در گفت‌وگو با تسنیم افزود:طرح مذکور هفته آینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود.

  گزارش سلیقه ای به علما می دهند

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جلساتی که با مسئولان امر برای ورود زنان به ورزشگاه برگزار شده است و نتایج حاصل از این جلسات، به خانه ملت گفت: دولت مخالفتی با ورود زنان ندارد بلکه بحث اصلی با نیروی انتظامی است؛ نیروی انتظامی مشکل اصلی حضور زنان در ورزشگاه را در ورود و خروج آنها به ورزشگاه مطرح می‌کند. سیاوشی در ادامه یادآور شد: اگر قرار است شورای عالی امنیت کشور این موضوع را مدنظر قرار دهد و به آن رسیدگی کند بهتر است هرچه سریع‌تر آن را در اولویت قرار دهد؛ مسائل مربوط به زنان از طریق یک سازمان یا ارگان قابل حل نیست و باید بین دولت، مجلس، بخش پژوهشی- دانشگاهی و بخش فقهی و مذهبی گفت‌و‌گوهای لازم صورت گیرد. وی با اشاره به صحبت‌های کارشناسان موسسه تحقیقات اسلامی قم، گفت: به زعم این کارشناسان در صورتی که مسائل شرعی رعایت شود مشکلی مثلا برای حضور زنان در ورزشگاه وجود ندارد؛ ما باید این گزارش‌های صحیح را بیشتر خدمت علما مطرح کنیم چراکه گزارش سلیقه‌ای و یکسو به مطالبات جامعه و حق قانونی مردم صدمه می‌زند.

این خبر را به اشتراک بگذارید