• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107427
+
-

بزرگنمایی فضای خانه



     زندگی در خانه‌های بزرگ، امروز دیگر در توان بیشتر مردم نیست و اغلب خانواده‌ها مخصوصا زوج‌های جوان ناچارند در آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور زندگی کنند، اما هنگامی که در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید، رعایت تناسب در چیدمان به شکلی که همه‌‌چیز در هم نباشد و زیبایی فضای خانه هم حفظ شود کمی دشوار است. با این حال بعضی ترفندها و راهکارها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.
      نخستین راهکار این است که وسایل بزرگ منزل مثل مبل یا میز ناهارخوری را در اندازه‌های مناسب تهیه کنید. با انتخاب یک میز ناهارخوری کوچک، فضای اضافی را به‌خود اختصاص دهید تا بتوانید از آن بهره‌وری بهتری داشته باشید.
      خلاقیت در چیدمان فضاهای کوچک نقشی اساسی دارد. مثلا، زمانی‌که فضای اتاق محدود است و تمایلی به خرید وسیله جدید ندارید، می‌توانید از یک صندلی اضافی در خانه به‌عنوان میز کنار تخت استفاده کنید. همچنین مبل‌های تختخواب‌شو جایگزین مناسبی برای تخت‌های سنتی هستند.
       میز تلویزیون بزرگ‌ترین هدررفت فضا در یک اتاق نشیمن کوچک است. تلویزیون خود را روی دیوار نصب کنید یا اگر از شومینه خود استفاده‌ای ندارید، بالای آن قرار دهید تا فضای لازم را بازیابی کنید.
       استفاده از آینه یکی از قدیمی‌ترین ترفندهای بزرگ‌نمایی فضاست. آینه‌ها باعث می‌شوند فضای شما بزرگ‌تر و دلبازتر شود. یک آینه با قابی زیبا متناسب با طراحی داخلی خانه، می‌تواند فضا را بزرگ نشان دهد و به آن شخصیت دهد. همچنین یک رنگ شاد و روشن، ایده خوبی برای رنگ‌آمیزی اتاق کوچک شماست تا فضا را دلباز و بزرگ‌تر نشان دهد.
       از دیوارها استفاده کنید. طاقچه‌های چوبی کوچک در بخش‌هایی از خانه که به آن نیاز دارید، می‌تواند انتخابی خوب برای بهره‌وری از فضا باشد. یک طاقچه کنار مبل نشیمن یا تختخواب برای قرار دادن، کتاب، مجله یا دکوری‌های کوچک، می‌تواند حکم میز را برای شما داشته باشد. نصب یک آویز چند طبقه در کنج دیوار نیز بسیار کارگشاست.
       مبلمان چندکاره را جایگزین مدل‌های قدیمی کنید: یک میز پیدا کنید که بتوانید هم به‌عنوان میز و هم میز ناهارخوری از آن استفاده کنید. یک مبل عمیق تهیه کنید که می‌تواند به‌عنوان تخت مهمان باشد. مکعب‌های پارچه‌ای بخرید که هم به‌عنوان میز عسلی مورد استفاده قرار گیرد و هم نشیمن اضافه برای زمان آمدن مهمان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید