• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105977
+
-

سردرگمی

رئیس جدید دیوان محاسبات امروز معارفه می‌شود و مجلس در بین رأی خود و اعتراض‌ها به مدارک بذرپاش سردرگم است

مجلس
سردرگمی

مجلس یازدهم که با شعار انقلابی‌گری سودای فسادستیزی دارد و در همین مسیر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب گچساران را رد کرد، امروز پای معارفه کسی برای دیوان محاسبات خواهد نشست که در هفته گذشته شائبه‌هایی درباره سوابق اجرایی‌اش و مدارکی که به مجلس داده تا به ریاست دیوان محاسبات برسد، مطرح شد.
براساس قانون، رئیس دیوان محاسبات برای تصدی این پست حداقل باید 20سال سابقه اجرایی داشته باشد و ادعا شده است بذرپاش 40ساله برای گرفتن این پست «سابقه‌سازی‌» کرده است؛ خبری که توسط جمعی از نمایندگان منتقد او به بیرون از بهارستان درز کرد و لحظه به لحظه هم چون یک بهمن فراگیر‌تر
 شد.

جمعی از نمایندگان پیگیر عزل بذرپاش
ارائه سندهایی از تخلفات بذرپاش چنان در رسانه‌ها فراگیر شده است که حتی مجمعی از حامیان دیروز او از برخی فعالان جریان اصولگرا گرفته تا اعضای بسیج دانشجویی - خاستگاه سیاسی بذرپاش- به همراهی با معترضان حضور او در راس دیوان محاسبات پرداخته‌اند.  درحالی‌که مجتبی توانگر، نماینده تهران وعده پیگیری مجدد پرونده بذرپاش را داده و عنوان می‌کند جمعی از نمایندگان به جد رسیدگی به تخلفات او را در دستور کار دارند و چهره‌های اصولگرا چون جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توییتر پای کار اثبات تخلفات بذرپاش هستند صدای رسمی دیگری در حمایت از مدیر جوان دولت احمدی‌نژاد به گوش می‌رسد و مدافعان او همچون محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده تبریز که معاون پارلمانی دولت احمدی‌نژاد بود و علیرضا شهبازی و محمد خدابخشی از اعضای کمیسیون بودجه در قالب مصاحبه و بیانیه از رأی مجلس به بذرپاش دفاع می‌کنند.

سابقه 20ساله بذرپاش احراز شده است
علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس طی بیانیه‌ای که البته فقط امضای خود او را دارد، در دفاعیه‌ای تمام قد از بذرپاش مدعی شد که در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یازدهم سوابق و مدارک دارا بودن 20 سال سابقه کار آقای بذرپاش بررسی شد و حتی تأییدیه ریاست وقت پژوهشکده‌ای که ایشان از سال 1379در آنجا مشغول به‌کار بودند، مدنظر قرار گرفت. تمامی سابقه کاری و مسئولیتی و مدیریتی آقای مهرداد بذرپاش از زمان فعالیت در پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی در سال 1379گرفته تا مشاور شهردار تهران، مشاور رئیس‌جمهور، مدیرعامل پارس خودرو و سایپا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، نماینده مجلس نهم و عضو هیأت‌رئیسه، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و... در سال‌های بعدی تاکنون مورد بررسی قرار گرفت و سابقه 20 سال کار ایشان طبق قانون آیین‌نامه داخلی، «احراز شد.»
او در ادامه بیانیه‌اش نوشت که کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس، رسما اعلام می‌دارد فرایند انتخاب رئیس دیوان محاسبات با «رعایت تمام مفاد قانون آیین‌نامه داخلی و رعایت شرایط احراز قانونی و متکی به رأی نمایندگان ملت» بوده  است.

بررسی مجدد سوابق بذرپاش امکان‌پذیر نیست
در میان موضع‌گیری‌ها اما سخنان سخنگوی هیأت رئیسه مجلس می‌تواند به ختم کلام مجلس تعبیر شود، محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگویی با ایسنا، گفت: از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس راهی برای بررسی مجدد وجود نداردو بررسی مجدد سوابق بذرپاش امکان‌پذیر نیست. او تأکید کرد که مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات ساعت‌۹‌امروز (دوشنبه) با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شود. بی تفاوتی هیأت رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه در قبال اعتراضات مردمی به یک انتخاب شائبه برانگیز مجلس بیشتر از آنکه عمدی باشد به سرگردانی آنان در برابر داعیه فسادستیزی مجلس می‌ماند. سرگردانی‌ای که رویکرد قبلی مجلس در قبال پرونده تاجگردون عامل اصلی آن است.

این خبر را به اشتراک بگذارید