• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 5 مرداد 1399
کد مطلب : 105890
+
-

تجلیل از قهرمان‌های کوچک کوهبرد

تجلیل از قهرمان‌های کوچک کوهبرد

چند روز پس از فداکاری بزرگ دانش‌آموزان نوجوان روستای کوهبرد استان کهگیلویه و بویراحمد در نجات مراتع روستا از آتش‌سوزی، مسئولان محلی استان از اقدام شجاعانه آنها تقدیر کردند.
به گزارش همشهری، آتش‌سوزی یکشنبه هفته گذشته در منطقه کوهبرد کهگیلویه و بویراحمد اگر چه باعث سوختن بخش وسیعی از مراتع و مزارع کشاورزی شد، اما با اتفاقی همراه بود که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت. اتفاقی که 4پسر نوجوان کوهبردی رقم زدند و حالا از آنها به‌عنوان قهرمانان کوچک کوهبرد یاد می‌شود. ماجرا از این قرار بود که وقتی آتش‌ مراتع را در برگرفت، این 4پسر نوجوان نخستین کسانی بودند که در جریان ماجرا قرار گرفتند و جانشان را به خطر انداختند که آتش را خاموش کنند. امیرحسین، یکی از آنها که 11سال بیشتر ندارد، می‌گوید: آن روز همراه 3نفر از دوستانم برای تفریح به امامزاده کوهبرد رفته بودیم که متوجه شدیم بخشی از مراتع آتش گرفته و دود غلیظی به هوا بلند شده است.
او ادامه می‌دهد: حدود ساعت یک ظهر بود که این اتفاق افتاد و می‌دانستیم که تا رسیدن نیروهای محیطبانی آتش به سرعت زیاد و زیادتر می‌شود. برای همین با دوستانم تصمیم گرفتیم از پیشروی آن جلوگیری کنیم.
4پسر نوجوان برای مقابله با آتش، لباس‌هایشان را از تن خارج کردند و آنها را با آب خیس کرده و به سمت محل آتش‌سوزی دویدند. گرمای هوا از یک طرف و وزش باد از سوی دیگر باعث شده بود که آتش‌سوزی هر لحظه بیشتر شود. قهرمانان کوچک اما بی‌توجه به حرارتی که آزارشان می‌داد شروع به خاموش کردن آتش کردند.
امیرحسین ادامه می‌دهد: این مراتع و زمین‌های کشاورزی تنها دارایی مردم روستای‌مان هستند و آنها جز همین مزارع چیز دیگری ندارند. برای همین تصمیم گرفتیم که هر طوری شده آتش را خاموش کنیم. زمانی که ما این کار را شروع کردیم، کسی متوجه آتش‌سوزی نشده بود، اما کم کم مردم روستا و پس از آنها هم نیروهای محیطبانی آمدند که آتش را خاموش کنند.
این حریق گسترده باعث از بین رفتن قسمت‌های زیادی از مراتع و باغات و زمین‌های کشاورزی شد، اما مردم روستا از اینکه شیرمردانی کوچک حاضرند برای محافظت از روستایشان از جانشان هم بگذرند خوشحالند و به‌ خودشان می‌بالند. انتشار کلیپ‌هایی از فداکاری بزرگ قهرمان‌های کوچک در شبکه‌های اجتماعی باعث شد که روز گذشته برخی از مسئولان استانی برای تجلیل و تقدیر از پسران نوجوان راهی روستای کوهبرد شوند و در مراسمی که در این روستا برگزار شد، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال لوح تقدیر و بقیه مسئولان محلی نیز در دیدار با دانش‌آموزان فداکار و خانواده‌های آنها از آنها تقدیر کردند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید