• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
جمعه 27 تیر 1399
کد مطلب : 105113
+
-

نکته روز


  مردم به بازار نروند
احمد کریمی‌اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه مردمی که برای خرید به بازار می‌آیند، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، به ایسنا گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا جایی که امکان دارد، به بازار مراجعه نکنند. مگر مواردی که برای رفع نیازی ضروری صورت می‌گیرد؛ چراکه اگر جز این باشد، جدای از مشکلات سلامت، موضوع کمبود کالاها نیز پیش می‌آید و خرید بی‌وقفه و بی‌دلیل برخی می‌تواند منجر به بالا رفتن تورم و کمبود کالا شود. او همچنین تأکید کرد: ویروس کرونا به ما چیزهایی را تحمیل کرده ‌که باید برای مقابله با آن، هوای هم را داشته باشیم. پس اگر برخی از کسبه تصور کنند که فرصت برای سوءاستفاده فراهم است، از تفکری پیروی کرده‌اند که به هیچ‌وجه مورد تأیید جامعه اسلامی اصناف نیست و ما با چنین رفتارهایی قطعا مخالفت می‌کنیم.

  تمایل ترامپ برای توافق بهتر با ایران
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا با اشاره به تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران به شبکه خبری فرانس24 گفته: «ترامپ ۱۵ماه پس از رسیدن به ریاست‌جمهوری همچنان نمی‌توانست از برجام خارج شود. فکر کنم او در نهایت دید که این توافق در آمریکا محبوب نیست و من از خروج‌مان از برجام خوشحال شدم. ما در این زمان تحریم‌های اقتصادی اساسی علیه ایران اعمال کردیم که تأثیر مخربی بر اقتصاد ایران داشت. این هفته نیز پول ایران به پایین‌ترین مقدار خود در برابر دلار رسیده است.» جان بولتون همچنین مدعی شد: ترامپ همچنان می‌خواهد با ایران مذاکره کند. او فکر می‌کند که می‌تواند به توافق بهتری برسد اما از نظر من این به دور از واقعیت است. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تمام مشاوران ترامپ به وی تأکید کردند که حمله ایران علیه پهپاد آمریکایی، تاسیسات عربستان سعودی و کشتی‌های خلیج‌فارس‌ را تلافی کند اما وی در لحظه آخر تصمیمش را عوض کرد. برخی نیز ممکن است با تصمیم وی برای تلافی‌نکردن موافق باشند.

  تأکید بر پایبندی ایران به برجام
وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با همتای کویتی خود بر لزوم پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش تأکید کرد. به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در سفر خود به کویت و دیدار با همتای کویتی خود، شیخ احمد ناصر المحمد الصباح بر لزوم حفظ توافق وین و بازگشت جمهوری اسلامی ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام تأکید کرد.

  احمدی‌نژاد به هر دری می‌زند
عباس امیری‌فر، مشاور فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم در مورد دیدار محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق با مقام معظم رهبری، به برنا گفت: متأسفانه به دروغ شایعه می‌کنند که احمدی‌نژاد با رهبری دیدار کرده درحالی‌که ۳ سال است وی به هر دری می‌زند و التماس می‌کند با رهبری ملاقات کند، اما به او وقت ملاقات با رهبری نمی‌دهند. همچنین هماهنگی سپاه با احمدی‌نژاد تکذیب می‌شود، سپاهیان به هیچ عنوان با کسی که سابقه سرپیچی از فرامین مقام معظم رهبری دارد، پیمانی نمی‌بندند مگر اینکه احمدی‌نژاد نامه‌ای به مقام معظم رهبری بزند و از گذشته خود رسما اعلام برائت کند. آن وقت نظام تصمیم می‌گیرد آیا می‌شود نه به‌عنوان فرد اول بلکه فرد دوم و معاون اول با احمدی‌نژاد کنار بیاید. او گفت: احمدی‌نژاد با بنده برای همکاری تماس می‌گیرد و از طرفی اعلام می‌کند تصمیم ندارم‌ کاندیدای ریاست‌جمهوری شوم.

این خبر را به اشتراک بگذارید