• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 25 تیر 1399
کد مطلب : 104987
+
-

نکته بازی

باز باید به پرسپولیس ببازم؟
واقعا کجای دنیا ممکن است یک مربی در یک فصل 3تیم عوض کند؟ یعنی یک‌جا 20هفته کار کند و نتیجه نگیرد، در تیم دوم طی 2هفته، 2بار ببازد و کمتر از 10روز بعد از آغاز کار، سر از تیم سوم در بیاورد؟ این سریال کمدی که برایتان تعریف کردیم، برای رضا مهاجری رخ داده است. او بعد از ناکامی در نساجی، راهی ماشین‌سازی شد. آنجا هم زحمت کشید و با 2شکست، ماشین را در خطر سقوط قرار داد و حالا راهی گل‌گهر سیرجان شده تا مثلا این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. فقط یادآوری می‌کنیم مهاجری با نساجی به پرسپولیس کالدرون باخت، با ماشین به پرسپولیس یحیی باخت و گل‌گهر هم هفته بیست‌ونهم با پرسپولیس بازی دارد! این مسابقه که هیچ، برای بقا روی 5بازی بعدی تمرکز کنید!

حرفه‌ای باش، تحسین شو
پرسپولیس پنجشنبه با فولاد بازی دارد و این مسابقه یادآور یک حاشیه بزرگ در بازی رفت است. آن روزها علیپور به‌خاطر خراب‌کردن آن پنالتی چیپ مشهور مقابل ماشین‌سازی به‌شدت تحت فشار بود. تیم برای بازی با فولاد راهی اهواز شد و مقابل هتل یک هوادار با لحنی گزنده به علیپور گفت: «چیپ نزن بابا!» مهاجم سرخ‌ها هم از کوره دررفت و یک حرف منشوری زد. انتشار ویدئوی این اتفاق، برای علیپور گران تمام شد. چند‌ ماه بعد از آن ماجرا، پرسپولیس در دقایق پایانی بازی برگشت با ماشین هم صاحب پنالتی شد، اما این‌بار علیپور زدن ضربه را به ترابی محول کرد. حالا آن توپ گل شده و همه‌جا رفتار حرفه‌ای علیپور ستایش می‌شود. نتیجه می‌گیریم خیلی مواقع واکنش مردم، بستگی به کنش خود فوتبالیست‌ها دارد. حرفه‌ای باشید تا تحسین شوید؛ به همین سادگی!

فناوری پیش‌بینی کرونا
انصافا پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی که در فوتبال ایران در مواجهه با کرونا اتفاق افتاده، در جهان بی‌نظیر بوده است. پس از بهبودی سریع و برق‌آسای تعداد زیادی از کرونایی‌های استقلال که باعث شد آنها برخلاف بازی با پارس جم مشکلی برای حضور مقابل تراکتور نداشته باشند، حالا ظاهرا فناوری پیش‌بینی ابتلا به کرونا وارد فوتبال ایران شده است. در همین راستا فرشید اسماعیلی اعلام کرده: «شاید به‌زودی کرونا بگیرم.» حالا مشخص نیست شرایط لازم برای ابتلای این بازیکن چیست؛ آیا به وضعیت جدولی مربوط است یا مثلا بستگی به حد نصاب لازم برای لغو مسابقات دارد. کلا شیوع کرونا در فوتبال ایران شرایط بسیار جالبی دارد. لیگ یکی‌ها که اساسا نمی‌گیرند، در صدر جدول هم پرسپولیسی‌ها کاملا ضدکرونا بودند و بعد از این همه‌وقت، تازه نمونه یک بازیکن نیمکت‌نشین‌شان مثبت از آب درآمده. همه هم راست می‌گویند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید