ثبت برند(نشان تجاری) معتبر برای جلب اعتماد مشتریان، سازوکاری جاری در همه شرکتهای تولیدی و تجاری دنیاست اما توجه داشته باشید که ثبت برند، الزاما باعث برندسازی و موفقیت در شهرت و اعتبار آن نمیشود.
مهمترین دلیل موفق نبودن در برندسازی، نداشتن شخصیت حقوقی لازم است چرا که مشتریان به محصولاتی اعتماد میکنند که اصالت داشته باشند. هر چند برخی گمان میکنند ثبت شرکت بهمعنای پرداخت مالیات، دارایی و... است اما بیش از 98درصد برندهای موفق، متعلق به شخصیتهای حقوقی است.
نباید انتظار داشته باشید که صرفا با ثبت برند، اعتماد مشتری را نیز بهدست آورید. ثبت برند در کنار ثبت شرکت، اعتبار زیادی به برند میدهد و پشتوانه برندهای حقوقی از برندهای حقیقی بسیار بیشتر است.
سرمایهگذاری نامناسب از دیگر دلایل موفق نبودن در برندسازی است. نباید انتظار داشت یک برند یا علامت تجاری، تنها پس از ثبت و بهخودی خود شناخته شده یا اینکه این برند در فضایی که مشتری آن محصول وجود ندارد، رشد کرده و شناخته شود.
برند خود را به یک محل، استان و حتی کشور محدود نکنید چرا که مشتریان محدودتری خواهید داشت. بسیاری از شرکتها نخستین موفقیتهای خود را در سایر کشورها بهدست آورده و سپس در کشور و شهر خود شناخته شدهاند.
راه خروج از این محدودیت دریافت کارت بازرگانی است که نهتنها به کسب و کار شما اعتبار میدهد، بلکه این امکان را فراهم میکند تا در محدوده بسیار وسیعتری شانس خود را برای شناخته شدن امتحان کنید.
اگر دریافت کارت بازرگانی با ثبت شرکت همراه باشد، در موفقیت برندسازی داخلی نیز تأثیر زیادی دارد زیرا مشتریان حساب ویژهای روی شرکتهای بینالمللی باز میکنند. دریافت کارت بازرگانی برای ثبت برند بینالمللی با حروف لاتین نیز الزامی است.
یکشنبه 8 تیر 1399
کد مطلب :
103475
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/XD7AW
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved