• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 4 تیر 1399
کد مطلب : 103220
+
-

کافه مجلس

  آقاتهرانی رئیس شد
نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر دیروز با دستور کار انتخاب اعضای هیأت‌رئیسه کمیسیون برگزار شد. بر این اساس، مرتضی آقاتهرانی به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و مجید نصیرایی به‌عنوان سخنگوی این کمیسیون برگزیده شدند.همچنین بیژن نوباوه وطن و غلامرضا منتظری به‌عنوان نواب اول و دوم این کمیسیون در مجلس یازدهم انتخاب شدند. حسین جلالی و زهره‌سادات لاجوردی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون فرهنگی برگزیده شدند.

  نامه 230نماینده به رهبری 
عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نامه 230نفر از نمایندگان مجلس یازدهم خطاب به مقام معظم رهبری برای راهنمایی آنها در مسیر پیگیری منویات و دغدغه‌های ایشان را قرائت کرد. در این نامه با انتقاد از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) و تأثیر آن بر مصالح زیست‌محیطی پایتخت معنوی کشور، تقویت هویت ایرانی اسلامی پایتخت معنوی کشور و احقاق حقوق مجاوران و زائران ثامن‌الحجج و پیگیری تخلفات و جرم‌انگاری قانون‌گریزی‌های صورت‌گرفته مورد تأکید قرار گرفته است.

  جزئیات دیدار نمایندگان با جنتی
روابط عمومی شورای نگهبان اعلام کرد: روز دوشنبه به درخواست زاکانی نماینده تهران دیداری با آیت‌الله جنتی صورت گرفت که در این دیدار آیت‌الله جنتی بر حفظ وحدت نمایندگان در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و توجه به اولویت‌های کشور تأکید کردند. در این اطلاعیه آمده است: در این جلسه که 2تن دیگر از نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند، توضیحاتی نیز پیرامون تحقیقات صورت‌گرفته درخصوص اعتبارنامه یکی از منتخبان ارائه شد که به سمع و نظر دبیر محترم و قائم‌مقام دبیر شورا رسید و اعلام شد بررسی اعتبارنامه، حق قانونی نمایندگان است و شورای نگهبان درخصوص رد یا تأیید اعتبارنامه هر یک از نمایندگان نفیاً یا اثباتاً نظری ندارد و تصمیم‌گیری در این خصوص با مجلس محترم است. هر تصمیمی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه اتخاذ کنند، از جهت حقوقی معتبر و برای شورای نگهبان نیز محترم است. پس از استماع گزارش نمایندگان، ضمن حمایت از رویکرد فسادستیزی، توصیه اکید به پرهیز از سیاسی‌نگری و هیجان‌زدگی در موضوع بررسی اعتبارنامه‌ها شد و برخی مدارک و مستندات بازخوانی شد.

  مجلس تعطیل شد
علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی روز گذشته اعلام کرد: نمایندگان هفته آینده برای بررسی مسائل و مشکلات به حوزه‌های انتخابیه خود خواهند رفت و جلسه بعدی  ساعت هشت صبح روز یکشنبه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید