• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 2 تیر 1399
کد مطلب : 103092
+
-

حق با دبیر است ولی باید از جای دیگر پول بیاورد

منهای فوتبال
حق با دبیر است ولی باید از جای دیگر پول بیاورد

اعلام بودجه فدراسیون‌های ورزشی سرآغاز اعتراض برخی از رؤسای فدراسیون‌ها بود. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به بودجه این فدراسیون گفت:« فدراسیون کشتی در اصل 2 فدراسیون است. ما 2 رشته را تحت پوشش قرار داده‌ایم؛کشتی آزاد و فرنگی با رده‌های مختلف که جمعا در یک سال باید به 40مسابقه برون مرزی اعزام شوند. با این شرایط دلار هم هر تیمی که به مسابقات برون مرزی اعزام شود حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد.» دبیر در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: معاونت مالی وزارت ورزش سال 98سه میلیارد پول کشتی را نداده و در این خصوص به وزیر هم گلایه کرده‌ایم.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جریان بازدیدهای روز گذشته خود از فدراسیون‌های کشتی به گلایه‌های اخیر علیرضا دبیر واکنش نشان داد و در این‌باره گفت:« اظهارات دبیر را تأیید می‌کنم. اولا باید از او تقدیر کنم. او رئیسی جوان و قهرمان المپیک و از جنس کشتی است که در این مدت کوتاه موفق بوده و سازماندهی و زیرساخت‌های خوبی ایجاد کرده و بخشی از دیون را نیز پرداخت کرده است. کشتی ورزش اول و بخشی از هویت ماست و موظف به حمایت از این رشته هستیم اما فدراسیون نیز باید از ظرفیت‌های مختلف مثل اسپانسر، صدا و سیما و دیگر ارگان‌ها برای جذب منابع مالی استفاده کند. با تمام توان در خدمت کشتی هستیم. دیروز با دبیر صحبت کردم و روزانه ارتباط داریم. ما با تمام توان از کشتی حمایت می‌کنیم.» 
به گفته علیرضا دبیر، کل بودجه مصوب دولتی از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک برای کشتی 14میلیارد تومان است که برای اداره کشتی با توجه به وضعیت دلار، 71میلیارد بودجه برای یک‌سال احتیاج است.

این خبر را به اشتراک بگذارید