• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 103005
+
-

درحاشیه سیاست

  احمدی‌نژاد فراموش کرده چه اتفاقاتی افتاد؟
امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا گفت: گاهی برخی را توهم می‌گیرد که چون دولت مستقر ضعیف عمل کرده است، پس خودشان در دولتشان خوب عمل کرده‌اند؛ درصورتی که اینطور نیست. به بیان صریح‌تر ضعف دولت روحانی دلیل بر بالابودن رأی احمدی‌نژاد نیست. به گزارش نامه‌نیوز، واعظ‌آشتیانی افزود: هر رئیس‌جمهوری سبدرأیی دارد، اما این رأی مطلق نیست. انگار آقای احمدی‌نژاد فراموش کرده است که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش چه اتفاقاتی افتاد و چقدر خاطر مردم مکدر شد. مردم حافظه تاریخی خوبی دارند و تحلیل‌های دقیق می‌کنند و قطعا چنین تصور نمی‌کنند که چون دولت روحانی در بخش‌های مختلف ناموفق بوده است، پس دولت احمدی‌نژاد عالی بود.

  بررسی دلایل استعفاهای اخیر یک حزب
جمعی از اعضای حزب اتحاد ملت شعبه استان همدان روز جمعه ۳۰خرداد‌ماه در قالب بیانیه‌ای استعفای خود را از عضویت و فعالیت سیاسی در چارچوب این حزب اعلام کردند. پیش از این هم برخی اعضا و شخصیت‌های حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت در بیانیه‌ها یا اظهارات خود در فضای رسانه‌ای و مجازی از عضویت در این حزب کناره گرفته بودند. آذر منصوری، قائم‌مقام حزب اتحاد ملت درباره دلایل این استعفاها، شرایط موجود در عرصه سیاسی را بی‌تأثیر ندانست و به ایرنا گفت: شرایط سیاست‌ورزی پس از انتخابات مجلس یازدهم در اسفند۹۸ به‌صورت خاص و اساسا نوع سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه به‌صورت عام در ایران امروز با مشکلات و موانع جدی مواجه است. قاعدتا این فضای یأس و ناامیدی بر نیروهای حزبی هم سایه افکنده و این شرایط ناامیدی تداوم فعالیت و یا سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه را برای برخی از نیروهای سیاسی غیرممکن و بی‌نتیجه ساخته است. شرایط و اقتضائات کشور و سیطره فضای ناامیدی تا حدودی زمینه بی‌انگیزه شدن نیروهای حزبی را فراهم کرده است.

  مواضع قالیباف وظیفه قوه مجریه است
مرتضی تمدن، استاندار اسبق تهران و نماینده ادوار مجلس درباره کم و کیف مجلس یازدهم تا به امروز گفت: ۱۷بندی را که در صحبت‌ها و اعلام خط‌مشی مجلس یازدهم در نطق قالیباف مطرح شد مرور کردم. قریب به ۱۱بند از ۱۷بندی که رئیس مجلس مطرح کردند، وظیفه قوه مجریه بود. او با بیان اینکه قیل و قال اخذ کرسی ریاست مجلس و هیأت‌رئیسه و روسای کمیسیون‌ها به مسئله اصلی مجلس تبدیل شد، ادامه داد: وقتی بحث‌های متعدد درباره ریاست مجلس را می‌شنیدم تعجب می‌کردم. نماینده‌ای که روی صندلی کف مجلس نشسته با کسی که روی صندلی هیأت‌رئیسه نشسته، وظایف و اختیارات یکسان و قدرت یکسان برای طرح مسائل ملی دارند. به‌گزارش برنا، وی افزود: مجلس باید این مسائل را سریعا در داخل خود حل کند و نگذارد طبق آیین‌نامه داخلی این مسائل به سطح جامعه کشیده شود و مردم ببینند قریب به ۳۰۰نفر نماینده انتخاب کرده‌اند و به جای پیگیری مطالباتشان، قیل و قال هیأت‌رئیسه به‌راه انداخته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید