• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 1 تیر 1399
کد مطلب : 102982
+
-

عقیلی:‌ بعد از کی‌روش، دایی یا نکونام باید سرمربی می‌شدند

اسکوچیچ هر لحظه می‌داند که شاید برکنار شود

امیرحسین اعظمی

هادی عقیلی، مدافع پیشین تیم ملی که چند روز پیش به‌شدت علیه مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی موضع گرفته بود، بر این عقیده است که بعد از جدایی این مربی، مسئولان فدراسیون می‌توانستند از گزینه ایرانی برای هدایت تیم ملی استفاده کنند. عقیلی درخصوص شرایط فعلی تیم ملی، ادامه یافتن مسابقات لیگ برتر و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  چند روز پیش به‌شدت از ویلموتس انتقاد کردی. فکر نمی‌کنی مقصر اصلی مسئولان فدراسیون بودند که چنین انتخابی را انجام دادند؟
این انتخاب از روی لج و لجبازی بود تا بعد از رفتن کی‌روش در نهایت یک نفر را جای او بیاورند. طبیعتا در این زمینه باید وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند که چرا چنین انتخابی انجام شد و چرا حالا این مربی با قراردادی که با فدراسیون ما امضا کرد، اینقدر پول گرفته و حالا غرامت هم می‌خواهد. برای من جالب است که ویلموتس قبل از بازی با عراق استعفا می‌دهد، بعد روی نیمکت می‌نشیند و بعد از باخت تیم ملی هم خیلی راحت به کشورش برمی‌گردد و خواهان قطع همکاری می‌شود. تا الان هم که بالای 40میلیارد تومان پول گرفته و اگر شکایت او در فیفا به نتیجه برسد باید مبلغ سنگینی را به این مربی بدهیم. من قبل هم گفتم که این کارها شارلاتان بازی است.
  فکر می‌کنی بعد از رفتن کی‌روش چه انتخابی باید برای تیم ملی صورت می‌گرفت؟
با توجه به شرایط جامعه، شرایط اقتصادی مردم و خیلی چیزهای دیگر ازجمله قیمت سنگین ارز در ایران، می‌توانستیم دنبال گزینه ایرانی برویم. آن زمان بحث مربیانی مثل علی دایی، امیر قلعه‌نویی و... مطرح بود و اعتقاد من این است که انتخاب گزینه ایرانی خیلی بهتر بود؛ حتی می‌توانستیم گزینه جوان‌تری انتخاب کنیم، مثل جواد نکونام. من معتقدم بعد از کی‌روش، باید دایی یا نکونام سرمربی تیم ملی می‌شدند.
 فکر نمی‌کنی انتخاب دراگان اسکوچیچ هم یک تصمیم اشتباه از سوی مسئولان فدراسیون بود؟
من از این انتخاب شوکه نشدم، چون خیلی‌ها می‌دانند قرارداد دراگان چگونه است. این قرارداد برای چند‌ماه بسته شد و حتی من شنیده‌ام که قرارداد دراگان تمام‌شده است. این انتخاب یک انتخاب قطعی نبود و برای دوران گذر صورت گرفته است. خود دراگان هم می‌داند که هر لحظه می‌تواند برکنار شود و به او بگویند برو. حتی من شنیده‌ام که قرارداد این مربی با مبلغ پایین و به‌صورت ریالی بسته شده است. البته شاید اسکوچیچ نتایج خوبی بگیرد و در تیم ملی هم ماندگار شود و من نمی‌توانم در مورد مسائل فنی قضاوتی داشته باشم. برانکو هم زمانی که به تیم ملی آمد، شرایطی مثل دراگان داشت، ولی بعدها به‌مدت طولانی ماندگار شد. من برای تیم ملی و اسکوچیچ آرزوی موفقیت دارم.
  در مورد شروع لیگ و رقابت مدعیان صحبت کن. فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان شود؟
با این اختلاف امتیاز، شانس پرسپولیس خیلی زیاد است.
  در یک مقطع در تیم ملی جوانان فعالیت کردی، چرا در نهایت کنار کشیدی؟
فضا در آنجا برای من مناسب نبود، درواقع آن موقعیتی که داشتم، چندان جالب نبود و در نهایت تصمیم به جدایی گرفتم.

این خبر را به اشتراک بگذارید