• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102791
+
-

کافه مجلس

  شهردار تهران مهمان نمایندگان استان
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی مشکلات این استان را بررسی خواهد کرد، افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است پیروز حناچی، شهردار تهران مهمان مجمع نمایندگان استان تهران باشد.

  توصیه‌های باهنر به مجلس جدید
محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خانه ملت به مجلس توصیه کرده است تا 1400این دولت را کمک کند. او گفته است: انتخاب مسیر حرکت در یک سال و نیم پیش رو، بسیار ظریف است که نیاز به تدبیر، حوصله و سعه صدر دارد. اینکه برخی‌ها می‌گویند این دولت فایده ندارد و باید عوض شود، عملا نه ممکن است و نه به مصلحت بوده، مجلس باید تا سال 1400با این دولت کار کند، در این زمان هم باید دولت را کمک کرد، حرکت داد و هم البته مواظبت کرد که خدای ناکرده راه‌های انحرافی را نرود. باهنر گفت: پیشنهاد مشخص من این است که مجلس 2کار سلبی را مدنظر قرار دهد؛ اولا هزینه‌ها را افزایش ندهد و در ثانی دولت را بزرگ‌تر نکند. همین الان هم می‌بینیم در مجلس هر روز از استخدام یک قشری صحبت می‌کنند، روز دیگر خواهان تشکیل استان جدید می‌شوند، فارغ از اینکه اگر یک استان جدید تاسیس شود، نظام بوروکراسی را بزرگ‌تر می‌کند. مجلس تصمیم بگیرد در این دوره چهار ساله هزینه‌ها و تعداد کارمندان دولت را افزایش ندهد.

  حقوق یک‌سال کارگران؛ نیم‌متر زمین در تهران
علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس و وزیر مسکن دولت محمود احمدی‌نژاد گفته است: مجلس یازدهم تلاش دارد با همراهی دولت، شرایط مهاجرت معکوس به مناطق روستایی را فراهم کند. به گزارش ایرنا، نیکزاد گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل به این دلیل شکل گرفت که جامعه از دست یقه‌سفیدها و ژن‌های خوب خارج شود؛ امروز همه وظیفه دارند تا با مدیریت انقلابی و روحیه جهادی، مشکلات را از پیش پای مردم بردارند. وی افزود: اینکه امروز ارزش حقوق یک‌سال کارگران با قیمت نیم‌متر زمین در شهر تهران برابر شده به‌دلیل مشکلاتی است که جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکلات باید با کار و تلاش برطرف شود.

  پیام رئیس مجلس اندونزی به قالیباف
پون ماهارانی، رئیس مجلس اندونزی با صدور پیام تبریک خطاب به محمدباقر قالیباف، برای رئیس مجلس در ایفای وظایف در مجلس شورای اسلامی در جهت شکوفایی اقتصادی و ارتقای صلح و ثبات آرزوی موفقیت کرد. به گزارش همشهری، در بخشی از این پیام آمده است: «در سایه همه‌گیری بیماری کوویدـ۱۹ آرزو می‌کنم که با همبستگی و همیاری تمامی ملت‌ها در جهت کاهش اثرات منفی این همه‌گیری جهانی، شاهد برپایی اقتصاد جهانی و بازگشت اقتصاد دنیا و بهره‌وری اجتماعی باشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید