• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102789
+
-

چهره ها

  سفر قاآنی ارتباطی به گفت‌وگوهای آمریکایی نداشت
ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در گفت‌وگویی با رسانه عراقی «العراقیه» در رابطه با اینکه آیا سفر سردار اسماعیل قاآنی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران به عراق با گفت‌وگوهای عراقی - آمریکایی ارتباط دارد، گفت: آقای قاآنی هرگاه به عراق آمد با دعوت رسمی و هماهنگی مسئولان عراقی بود و همه این سفر‌ها در راستای تقویت روابط دو کشور است. گفت‌وگوهای عراقی - آمریکایی تصمیم داخلی مسئولان عراقی است و اگر پارلمان عراق از تصمیمات دولت حمایت کند ما نیز حمایت می‌کنیم. به گزارش ایسنا، مسجدی تأکید کرد: زمان سفر سردار قاآنی به عراق هیچ ارتباطی با گفت‌وگوی عراق و آمریکا ندارد و این سفر در راستای منافع دو کشور و روابط دوجانبه است، حالا می‌خواهد مذاکرات باشد یا نباشد.

  دلیل توقف حکم تخریب ویلای یک ژن خوب
حجت‎الاسلام محمدکاظم بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در سخنانی به صدور دستور موقت لغو تخریب یکی از املاک در منطقه لواسان که به‎صورت غیرقانونی بنا شده، اشاره کرد و گفت: پیش از این دیوان عدالت اداری حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب یکی از پلاک‎های این بنا را تأیید کرده بود که صاحب پلاکی دیگر از این بنا در شعبه‎ای دیگر از دیوان اقدام کرده و خواهان لغو موقت دستور تخریب شده بود که به‎دلیل عدم‌اطلاع قاضی از حکم قبلی، دستور موقت صادر شد، اما صبح دیروز و با توجه به رأی وحدت رویه صادر شده در دیوان عدالت مبنی بر رسیدگی به پرونده همه پلاک‎های یک واحد ساختمانی توسط یک شعبه، دستور موقت عدم‌تخریب لغو شد. به گزارش همشهری، پس از تخریب ویلای غیرقانونی شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت، اخباری درباره حکم دادگاه برای تخریب ویلای داماد یکی از مقامات نظامی کشور هم منتشر شده بود.

  منصوری در سفارت دستگیر نشده است
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد دستگیری قاضی غلامرضا منصوری از متهمان پرونده اکبر طبری که متهم به دریافت 500هزار یورو رشوه است گفت: این موضوع که گفته می‌شود ایشان در سفارت دستگیر شده‌اند دقیق نیست. براساس اطلاعاتی که بنده دارم ایشان به سفارت ایران در رومانی مراجعه کرده و گفته است که چه‌کار کنم و توسط سفارت راهنمایی‌هایی به ایشان برای بازگشت به میهن داده شد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه او با حکم مراجع قضایی تحت تعقیب اینترپل بوده است گفت: ظاهرا ایشان، آنجا حالشان خوب نبوده است به بیمارستان مراجعه می‌کنند تحت الحفظ قرارمی‌گیرند و بازداشت می‌شوند. وی ادامه داد: وزارت خارجه در مورد احکام و دستوراتی که مراجع قضایی می‌دهند راسا ورود نمی‌کند بلکه سعی می‌کند اجرای آنها تسریع شود و به‌صورت قانونی این اقدامات صورت بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید