• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100617
+
-

قاضی: فصل بسیار بدی را تجربه کردم

در این شرایط باشگاه‌ها نباید دنبال منافع شخصی باشند

گفت‌وگو
قاضی: فصل بسیار بدی را تجربه کردم

امیرحسین اعظمی

محمد قاضی مهاجم سابق پرسپولیس و استقلال که حالا پیراهن باشگاه شهر خودرو را بر تن کرده ، در فصل جاری با بدشانسی‌های زیادی مواجه شده است. او در نساجی با مشکلات عجیبی روبه‌رو شد، که نتوانست بازی کند و در نهایت از قائمشهر راهی مشهد شد. با قاضی درخصوص تعطیلی مسابقات لیگ برتر، وضعیت خودش در فصل جاری و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم که او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

 2‌ماه گذشته برایت   چگونه سپری شد؟
شرایط بسیار سختی را تجربه کردم و تا حالا چنین اتفاقی برای فوتبالیست‌ها رخ نداده بود که از تمرین و مسابقه به این شکل دور باشند. اماکن ورزشی و باشگاه‌ها هم تعطیل بود و مجبور بودیم در خانه تمرین کنیم.
 طبیعتا آمادگی بدنی شما هم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده.
خب، تمرین گروهی با تمرین تیمی متفاوت است ولی من سعی کردم آمادگی بدنی‌ام را حفظ کنم. متأسفانه باشگاه‌ها هم تعطیل بودند و تمرین کردن در این شرایط واقعا سخت است. ما سعی کردیم طبق برنامه کادر فنی تمرین کنیم ولی این تمرین با تمرینات گروهی بسیار متفاوت است.
   موافقی   بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کند؟
من فوتبالیست هستم و طبیعتا دوست دارم فوتبال بازی کنم چون لذت می‌برم ولی برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر هم لذت ندارد. اگر قرار باشد بازی‌ها ادامه داشته باشد، دوباره باید بدنسازی کنیم و امکان مصدومیت بازیکنان هم به‌دلیل فشردگی بازی‌ها وجود دارد. فکر می‌کنم فیفا باید  راهکاری  برای همه کشورها درنظر بگیرد. من که نمی‌توانم نظر قطعی بدهم ولی امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد، حداقل به لیگ فصل آینده لطمه نخورد. البته یک موضوع هم بسیار مهم است، اینکه در این وضعیت باشگاهی نباید دنبال منافع شخصی خودش باشد.
 ولی طبیعتا تیمی مثل پرسپولیس دوست ندارد لیگ بدون تعیین تیم قهرمان نیمه‌کاره بماند، قبول داری؟
به هر حال هر تصمیمی که گرفته شود، موافق و مخالفان خاص خودش را خواهد داشت. من معتقدم در این شرایط سلامتی مردم مهم است، اگر کرونا ریشه‌کن می‌شد الان با خیال راحت می‌توانستیم بازی کنیم ولی حالا قضیه فرق می‌کند.
 پیش‌بینی تو این است که بازی‌ها برگزار می‌شود؟
نمی‌دانم چه بگویم. فعلا که زمان همینطور از دست می‌رود و معلوم نیست چگونه می‌خواهند به تیم‌ها فرصت آماده‌سازی‌ و انجام بازی‌های رسمی را بدهند. حداقل امیدوارم سازمان لیگ یا فدراسیون یک تصمیم قطعی بگیرند و از این بلاتکلیفی خارج شویم.
 فصل99-98 برایت چطور بود؟
بسیار بد بود. متأسفانه برخی دوستان کارهایی انجام دادند که این فصل برایم خوب نبود. من در نساجی به‌دلیل عدم‌صدور کارت بازی، نتوانستم بازی کنم و شرایط سختی داشتم، از لحاظ روحی هم کاملا به هم ریختم. وقتی بازیکن چند‌ماه تمرین و بدنسازی می‌کند ولی فرصت بازی ندارد، کار خیلی سخت می‌شود. این شرایط تأثیر بدی روی فوتبالم گذاشت ولی خدا را شکر که با آمدن به شهر خودرو شرایط بهتر شد هر چند که بدشانس هم بودم و بازی‌ها به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید