• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 24 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100609
+
-

نکته بازی

طولانی‌ترین تیتر یک تاریخ
چند روز گذشته برای صد هزارمین بار شایعاتی در مورد انتقال سردار آزمون از زنیت به یک تیم بزرگ سر زبان‌ها افتاد. این بار محور شایعات، حضور آزمون در ناپولی ایتالیا بود. کار حتی به جایی رسید که گفتند قرار است سردار با یک انتقال 500میلیارد تومانی، همه رکوردها را بشکند. نهایتا اما رئیس باشگاه زنیت به حرف آمد و گفت: «ما با ناپولی یا باشگاه‌های دیگر درباره فروش آزمون هیچ صحبتی نداشته‌ایم. این اخبار تنها از طرف دلال‌ها ایجاد می‌شود.» خب البته ما قشنگ باور می‌کنیم این بنده خدا چه می‌گوید. در ایران رکورد طولانی‌ترین تیتر یک تاریخ، مربوط به همین انتقال آزمون بوده و او در رسانه‌های ما، یک دور کامل جهانگردی کرده؛ تا الان که 26ساله شده و کم‌کم دارد برای یک انتقال متوسط هم دیر می‌شود، چه برسد به انتقال بزرگ!

بازیکن داخلی را هم ممنوع کنید!
این یکی از معدود جملات سال‌های اخیر حمید درخشان است که آدم احساس می‌کند یک منطق قوی پشت آن قرار دارد: «منع حضور بازیکنان خارجی در پرسپولیس و استقلال درست نیست. دلال‌ها بازیکن داخلی هم جابه‌جا می‌کنند.» این یعنی وزارت ورزش که ناتوان از مدیریت جذب بازیکنان خارجی است و صورت مسئله را پاک می‌کند، لابد باید جذب بازیکن داخلی را هم ممنوع کند تا دست واسطه‌ها کاملا کوتاه شود؛ اما آیا چنین چیزی ممکن است؟ برخی از همین بازیکنان ایرانی با ساخت و پاخت بین دلال، سرمربی و مدیرعامل به 20 برابر ارزش واقعی‌شان جابه‌جا می‌شوند و فاکتور این حاتم‌بخشی هم از جیب مردم بی‌نوا پرداخت می‌شود. پس بهتر است به جای فرار از مشکل، یک‌بار برای همیشه به حضور دلال‌ها در فوتبال ایران سر و سامان بدهید و البته مدیران خوب و پاکدست را منصوب کنید.

کودتا، وسط نیمه دوم؟
پرویز مظلومی کماکان معتقد است شکست استقلال برابر پرسپولیس در داربی مشهور ایمون زاید مشکوک بوده و گل‌هایی که این تیم دریافت کرده بحث‌برانگیز است. معلوم نیست مظلومی چندبار تا حالا فیلم آن بازی را بالا و پایین کرده و هربار موقع تماشای گل‌های زائد به چه کشفیاتی نایل شده، اما منطق می‌گوید کودتای بازیکنان باید یک مبدأ خاص داشته باشد. مثلا بازیکنان اول بازی دور هم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند مربی را کله کنند، یا نهایتا بین 2نیمه از قیافه او خوش‌شان نمی‌آید و نیمه دوم وا می‌دهند. در آن بازی اما استقلال نیمه اول را یک بر صفر برد و اول نیمه دوم هم گل بعدی را زد. تازه تیم بعد از آن کلی حمله دیگر هم کرد؛ آن وقت دقیقه 80به بعد چطور ممکن است یک کودتا سازماندهی شود؟ بی‌خیال پرویز خان!

این خبر را به اشتراک بگذارید