• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100358
+
-

ثبات نسبی کرونا در استان‌ها


براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷هزارنفر رسیده است که طبق اعلام سخنگوی این وزارتخانه شرایط در همه استان‌ها به ثبات نسبی رسیده و فقط خوزستان وضعیت حادی دارد.  به گزارش گروه ایرانشهر، تا ۲۱اردیبهشت و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۸۳بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و در نتیجه مجموع بیماران کووید۱۹ درکشور به 107هزارو 603نفر رسید. طبق آمار روز یکشنبه‌ (21اردیبهشت) ۵۱بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در نتیجه مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۶۶۴۰نفر رسید. درمیان استان‌های کشور، خوزستان وضعیت حادتری دارد به‌طوری‌که براساس اعلام استاندار به دلیل رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان‌های استان تعداد بیماران کرونایی 3برابر و بستری بیماران 60درصد افزایش یافته است.
غلامرضا شریعتی از تعطیلی اداره‌ها و اعمال محدودیت در ۹شهرستان خوزستان خبر می‌دهد و می‌گوید: تا پایان هفته در شهرستان‌های باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان وضعیت قرمز ‌اعلام و محدودیت‌های رفت‌و‌آمد بین مناطق مختلف شهر ایجاد شد. جمعه این هفته مجدد شرایط مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای ادامه تعطیلی یا بازگشت به شرایط عادی تصمیم‌گیری می‌شود.

ناپایداری در 3استان  
در همدان هم با وجود اینکه شرایط مانند خوزستان نیست، اما مسئولان تاکید می‌کنند وضع هنوز سفید نشده است. منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در واکنش به ترسیم و انتشار نقشه ابتلا به کرونا که درآن استان همدان به رنگ قرمز نمایش داده شده بود، گفت: وضعیت همدان قرمز نیست، اما هیچ‌یک از شهرستان‌های همدان وضعیت سفید ندارند. 
اردبیل اما به گفته فرماندار این شهرستان، همچنان وضعیت هشدار و قرمز دارد. پارس‌آباد و مشگین‌شهر هم جزو شهرستان‌هایی هستند که آمار شیوع کرونا در آن‌هاست. 
در لرستان هم براساس صحبت‌های سیدموسی خادمی، استاندار، وضعیت ابتلا و کنترل شیوع کرونا در 4شهر خرم‌آباد، بروجرد، دورود و دلفان ناپایدار است.

وضعیت قم زرد شد
در سایر استان‌ها ازجمله قم، شرایط به ثبات نسبی رسیده به‌طوری‌که مثلا در استان قم، شاهد تغییر وضعیت از قرمز به زرد هستیم؛ گرچه مسئولان تاکید می‌کنند خروج از وضعیت قرمز به معنای پایان کرونا نیست.  محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دراین باره اعلام کرده است که قم به منطقه پرخطر متوسط یعنی منطقه زرد تبدیل شده، اما همچنان شاهد شلوغی‌هایی در نانوایی‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و بستنی‌فروشی‌ها هستیم و فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود که این مسائل همچنان خطرناک و نگران‌کننده است.

2 استان سفید 
بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد هم از استان‌هایی هستند که روز گذشته هیچ موردی از ابتلای جدید نداشتند، اما آمار در فارس (57مورد) و لرستان (39مورد) همچنان بالاست. درمیان استان‌هایی که آمارشان به تفکیک اعلام شده است، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به ترتیب با 20 و 19مورد جدید، ایلام 10مورد و زنجان و چهارمحال‌وبختیاری هرکدام با 5مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید