• چهار شنبه 24 آبان 1402
  • الأرْبِعَاء 2 جمادی الاول 1445
  • 2023 Nov 15

نظافت پایتخت مدرن می‌شود

سازمان مدیریت پسماند، نسخه جدیدی برای پاکیزگی تهران دارد
داشتن محله، منطقه و به‌تبع آن شهر پاکیزه مطالبه بحق شهروندان است؛ موضوعی که این روزها در اولویت قرارگرفته است؛ به همین دلیل در رویکرد جدید مدیریت شهری، در برنامه نگهداشت و تنظیف شهر تغییر ایجاد کرده.
تاکتیک‌ها و تسلیحات حماس چیست؟

اسرار شکارچیان مرکاوا

«هیچ راه‌حل از پیش تعیین‎شده‌ای برای تونل‌های غزه که به کابوس ارتش اسرائیل تبدیل شده، وجود ندارد. نیروهای اسرائیلی با یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تونلی جهان در غزه روبه‌رو هستند که مقابله با هر شاخه آن مستلزم مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی بسیار پیچیده است. با توجه به مقیاس و پیچیدگی زیرساخت‌های غزه یک چیز مسلم است؛ اینکه غلبه بر این چالش اگر نه غیرممکن که بسیار زمان‌بر خواهد بود.» این بخشی از تحلیل جان اسپنسر، رئیس مطالعات جنگ شهری در مؤسسه جنگ مدرن است.

متناسب‌سازی جنسیتی برنامه درسی و محتوای آموزشی

معتقدیم حتما آموزش موجب تغییر و تحول است و باید به واسطه آموزش مهارت‌های خاص را در دختران و پسران تقویت کنیم. بخشی از این مهارت‌های خاص ناظر به احکام دینی است که برای دختران و پسران متفاوت است.

حماس چگونه می‌جنگد؟

در سال۱۹۸۷ اندکی پس از آغاز انتفاضه اول علیه اسرائیل، حماس توسط فعال فلسطینی، شیخ احمد یاسین که در عکس و فیلم، روی ویلچرش نشسته، تأسیس شد.

10میلیارد دلار دیگر در حساب ایران

یک منبع خبری آمریکایی از احتمال آزادسازی 10میلیارد دلار از منابع مالی ایران در کشور عراق با دستور جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خبر داده است.

بازیگری که کتاب نمی‌خواند، هنرمند نیست!

حمید ابراهیمی، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون که خود اهل قلم است و چندین جلد کتاب منتشر کرده، چند سال پیش در طرح معرفی کتاب، در نقش بازجوی ایرانی کتاب «پوتین قرمزها» را روایت کرده و معتقد است برای کار فرهنگی و ترویج کتابخوانی هر چه هزینه کنیم، در اصل سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

متهمان اصلی آلودگی هوای تهران

دودهای خاکستری آسمان آبی تهران را پنهان کرده‌اند و شهری که تا همین چند هفته پیش فرصت تماشای کوه‌ها را به اهالی پایتخت می‌داد، دیگر کوه ندارد و ابرهای آلوده و خاکستری تمام زیبایی‌های شهر را احاطه کرده‌اند.

بازی ایرانی برای ذائقه‌های ایرانی

پاسخ به همه ابهام‌های بازار خودرو از زبان وزیر صنعت