02-03
چهار شنبه 24 آبان 1402
شماره 8942
دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

واکنش رئیس مجلس به بررسی صلاحیت‌ها

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست‌ علنی روز سه‌شنبه بهارستان، در واکنش به درخواست یکی از نمایندگان برای پیگیری موضوع بررسی صلاحیت‌ها، تأکید کرد که در راستای اجرای قانون، حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
ویژه
ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه‌دیپلماسی از سفر وزیر امورخارجه به ژنو در راستای استمرار تلاش‌های دیپلماتیک درباره مسئله فلسطین خبرداد.
روزنامه گاردین تأکید کرد که یک گروه حقوق بشری و آزادی‌های مدنی در نیویورک از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به‌علت شکست در انجام وظیفه خود براساس قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه توسط اسرائیل شکایت کرده است.
تصاویری هولناک از قتل عام فلسطینیان در حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به محله الرمال در غزه منتشر شده که در آن اجساد شهروندان به‌صورت پراکنده در سطح خیابان‌ و معابر رها شده‌اند.
نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، در پیامی خطاب به ائمه‌ جمعه جهان اسلام، بر پیگیری مطالبه «محاکمه جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی» تأکید کردند.
تاکتیک‌ها و تسلیحات حماس چیست؟

اسرار شکارچیان مرکاوا

حماس برای شکست دادن صهیونیست‌ها از تاکتیک‌های جنگی و تسلیحات مدرن بهره می‌برد
گفت‌و‌گو
«هیچ راه‌حل از پیش تعیین‎شده‌ای برای تونل‌های غزه که به کابوس ارتش اسرائیل تبدیل شده، وجود ندارد. نیروهای اسرائیلی با یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تونلی جهان در غزه روبه‌رو هستند که مقابله با هر شاخه آن مستلزم مجموعه‌ای از قابلیت‌های فنی بسیار پیچیده است. با توجه به مقیاس و پیچیدگی زیرساخت‌های غزه یک چیز مسلم است؛ اینکه غلبه بر این چالش اگر نه غیرممکن که بسیار زمان‌بر خواهد بود.» این بخشی از تحلیل جان اسپنسر، رئیس مطالعات جنگ شهری در مؤسسه جنگ مدرن است.

تاکتیک‌های رزمی حماس بلای‌جان صهیونیست‌ها

جبهه مقاومت فلسطین در نبرد غزه از تاکتیک‌های جنگی نسل پنجم به‌خوبی استفاده کرده‌ است
تحولات میدانی نبرد در غزه از به‌کارگیری تاکتیک‌هایی ازسوی رزمندگان مقاومت فلسطینی حکایت دارد که نظامیان صهیونیست را دچار سردرگمی کرده و آنان را در دستیابی به اهداف از پیش ‌تعیین‌‌شده‌شان ناکام گذاشته‌است.
افزایش خودکشی در اراضی اشغالی پس از طوفان الاقصی
در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر ۱۵ مهر ، مشکلات روحی و روانی در میان اقشار مختلف ساکنان اراضی اشغالی تشدید و به افزایش نرخ خودکشی در این منطقه منجر شده است.
PDF دیپلماتیک
کوتاه دیپلماتیک
ایران و چین بر اجرایی‌سازی توافق‌های راهبردی میان 2کشور تاکید دارند.
توانمندسازی نیروهای مسلح از رویکردهای اصلی لایحه برنامه‌هفتم است.
قانون‌گذاران آلمانی طرحی را برای جریمه کردن توییتر مطرح کردند.