• شنبه 29 مهر 1402
  • السَّبْت 6 ربیع الثانی 1445
  • 2023 Oct 21

چهره‌های جهان غزه ‌را فریاد زدند

جنایات صهیونیست‌ها صدای اعتراض سلبریتی‌ها در اقصی نقاط جهان را بلند کرده است
«برای ایستادن کنار مردم غزه لازم نیست مسلمان باشید، فقط باید انسان باشید.» این پُستی است که ژاوی هرناندز کاپیتان سابق تیم فوتبال بارسلونا و سرمربی فعلی این تیم در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته است.

791واگن جدید مترو؛ سوغات برای تهرانی‌ها

علیرضا زاکانی هفته گذشته تهران را به مقصد پکن ترک کرد تا در اجلاس راه‌ابریشم حضور پیدا کند. روز چهارشنبه در اجلاسیه «یک کمربند، یک راه» شهردار تهران درباره موضوعاتی همچون اولویت ایران برای ارتباط با همسایگان و موقعیت ممتاز ایران در جاده ابریشم سخنرانی کرد.

روز تاریخی متروی تهران در پکن

دیروز یک روز تاریخی برای متروی تهران و در نگاه وسیع‌تر برای حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت بود؛ روزی که با انعقاد چندین قرار‌داد و انجام چند تفاهم بین شهرداری تهران و شرکت‌های چینی، مدیریت شهری ششم توانست پس از یک دهه، گام بزرگی در راستای نوسازی و ارتقای ناوگان ریلی کلانشهر تهران بردارد.

کدام‌یک هزینه بیشتری دارد؟

اغراق نیست اگر حمله اسرائیل به بیمارستان المَعمدانی غزه را جزو 5جنایت بزرگ قرن بدانیم اما اینک یک سؤال بزرگ در اذهان، شکل گرفته است. مگر حماس نمی‌دانست حمله به اسرائیل، منجر به این فجایع عظیم خواهد شد؟

انگیزه اصلی قاتل چه بود؟

اسرار هولناک‌ترین جنایت سال با تحقیقات شبانه‌روزی و گسترده کارآگاهان پلیس استان البرز فاش شد؛ جنایتی که در جریان آن داریوش مهرجویی، کارگردان معروف و همسرش، وحیده محمدی‌فر به طرز هولناک و دلخراشی از سوی جنایتکاران به قتل رسیدند و این جنایت هولناک، شوک بزرگی به جامعه وارد و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد.

طلسم استخدام پزشک و پرستار شکست

بالاخره طلسم آزمون استخدامی وزارت بهداشت شکست و بعد از چند‌ماه متقاضیان استخدام در این وزارتخانه به حوزه امتحانی رسیدند.

جهان به احترام کندوان ایستاد

روستای تاریخی کندوان در آذربایجان‌شرقی به‌عنوان نخستین دهکده جهانی ایران در فهرست روستاهای جهانی شده سازمان جهانی جهانگردی قرار گرفت. با این اتفاق حالا کندوان در جمع 67دهکده جهانی از 40کشور قرار گرفته تا تبدیل به نخستین مقصد جهانی روستاگردی ایران شود.

کارنامه ربع قرن فعالیت پایتخت گازی ایران