15
شنبه 29 مهر 1402
شماره 8917
خانواده
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

الگوهای جایگزین ازدواج در غرب

اتاق شیشه‌ای
تغییر الگوی خانواده در غرب سبب شده سبک‌های جدیدی از همزیستی زن و مرد پدید آید و به‌عنوان جایگزین نهاد خانواده، مورد پذیرش عرفی و رسمی جوامع غربی قرار گیرد.
ویژه
پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون «دبیری» و «هنرآموزی» با هدف ساماندهی شدن در مدارس باید امروز، شنبه ۲۹مهر‌ماه 1402، برای تشکیل پرونده اقدام کنند.مهلت ثبت اعتراض 5 روز است و داوطلبان تا اول آبان وقت دارند اعتراض خود را ثبت کنند.
مدیر دفتر مشاوره معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:بیش از ۵۶هزار «یاری‌برگ» به افراد بی‌بضاعت برای دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره در سال گذشته داده شده است. خدمات مشاوره به این افراد از طریق مراکز مشاوره غیردولتی ارائه می‌شود و هزینه آن توسط سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.
بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر مدام از زندگی شکوه و ناله کنند، سایرین آنها را به‌عنوان اشخاصی بلندپرواز می‌شناسند. نسرین دارا تصور این افراد را صحیح نمی‌داند و توضیح می‌دهد: «غرزدن مداوم، ناشکر بودن و ابراز نارضایتی از شرایط موجود نه‌تنها در بهبود حال و پیشرفت زندگی ما تأثیری ندارد بلکه سبب می‌شود از داشته‌های خود لذتی نبریم .
همکلاسی
اگر شما هم معلم یا والد یک دانش‌آموز شلوغ هستید، توصیه‌های علی سیف برای برخورد با این دانش‌آموزان را به‌کار ببرید: این روانشناس می‌گوید: «بسیاری از کودکان و نوجوانان، با انگیزه جلب توجه به این رفتارها متوسل می‌شوند و شیوه برخورد معلم در اصلاح رفتار آنها نقش بسزایی دارد.»

غذابازهای فریبکار

بررسی عملکرد فودبلاگرهایی که با فعالیت‌شان، ناامنی غذایی ایجاد می‌کنند
گزارش
از آنجا که می‌گویند «شکم، همیشه حرف اول را می‌زند»، می‌توان ادعا کرد بلاگرهای غذا، فود تیسترها و موکبانگ و ایتینگ شوها، همان وارثان مدرن پیش‌مرگان، چشندگان، آشپزباشی‌ها و مزه‌چی‌های خاصه دربار شاهان مختلف جهان هستند.