06
شنبه 29 مهر 1402
شماره 8917
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

امیدبخشی در پروژه‌های نیمه‌تمام

چهره روز
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه طولانی شدن زمان تکمیل پروژه‌ها، موجب ناامیدی مردم می‌شود، گفت: باید در ایجاد پروژه‌های جدید وسواس داشته باشیم و مدیران همت و تلاش خود را معطوف به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام کنند.
ویژه
آمار‌ها نشان می‌دهد میزان برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و پاک در شهریور‌ماه سال 1402نسبت به ‌مدت مشابه قبل 5.5درصد افزایش داشته است.
تازه‌ترین آمار‌های پولی نشان می‌دهد نسبت پول به شبه‌پول روندی کاهشی پیدا کرده و به سطح 33.5درصد رسیده است. رشد 12ماهه پول نیز شیب نزولی داشته است. اما معنای این آمار چیست؟
بازار محصولات پروتئینی نخستین‌ماه پاییز را با آرامش نسبی پشت سر گذاشته است.
قیمت مربا

هفته سرنوشت‌ساز برای دستمزد کارگران

به‌دنبال درخواست‌های مکرر برای بررسی هزینه معیشت و دستمزد کارگران، وزیرکار وعده اعلام نتایج بررسی این موضوع در هفته جاری را داده است
گزارش
وزیر کار وعده داده است که نتیجه بررسی‌های انجام شده در مورد ترمیم دستمزد کارگران، در هفته جاری اطلاع‌رسانی شود؛ آیا پاسخ مثبت خواهد بود؟

تأمین 2.8میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی

بانک مرکزی بنا بر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از ابتدای امسال تاکنون برای واردات دارو، مواداولیه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی مجموعاً ۲میلیارد و ۸۶۰میلیون دلار ارز تخصیص داده که ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار آن تأمین و پرداخت شده است.
پیگیری تخصیص تسهیلات ارزان‌قیمت به بافت فرسوده
محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده هیچ محدودیتی برای استفاده از تسهیلات نهضت ملی وجود ندارد، گفت: طبق قانون، باید ۲۵درصد تسهیلات ارزان‌قیمت بخش مسکن به بافت فرسوده پرداخت شود که ما این مسئله را برای بهره‌مندی مالکان بافت‌های فرسوده پیگیری می‌کنیم.