• سه شنبه 24 مرداد 1402
  • الثُّلاثَاء 28 محرم 1445
  • 2023 Aug 15

درخت؛ بهانه جدید حمله به شهرداری

همشهری، پشت پرده قطع و خشک شدن درختان تهران را بررسی می‌کند
تهران و درخت‌هایش همیشه مورد توجه بوده و تیمار این درختان اهمیت بسیار زیادی دارد اما در ادوار مختلف خشک‌شدن و یا قطع این درختان مورد توجه جدی شهروندان بوده است.

پسر شاهچراغ

تروریست‌های تکفیری عصر یکشنبه، 22مرداد1402، داغ دیگری بر دل ایران و شهر شیراز گذاشتند و با حمله مسلحانه به مردم بی‌دفاع، تعدادی از شهروندان را به شهادت رساندند و مجروح کردند؛ اگرچه این حمله تروریستی از زوایای مختلف مورد بررسی‌های امنیتی – سیاسی قرار گرفته، اما روایت دلاوری‌های حاضران در حرم، ناگفته‌های بسیار دارد.

به جزئیات این دو تصویر توجه کنید!

تصویر اول: یک جوان «مسخ شده» از سوی ضدانقلاب «اجیر» می‌شود و به «تنهایی» و «ناغافل» به «مردم بی‌گناه» حمله می‌کند و با «خشونت» هرچه تمام‌تر آنها را به رگبار می‌بندد.

پاشو بابا!

زیر بارش همه فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها، پاشو بابا! پاشو! من هستم! پسر کوچکت که نمرده، مردانه کنارت هستم، کمکت می‌کنم برخیزی. غیرت را خودت یادم دادی. پاشو!

گوشی بومی در ایستگاه جدید

برای چندمین بار درحالی‌که 5‌ماه از سال1402 گذشته، موضوع «تولید گوشی داخلی» این بار در نشست خبری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام مطرح شد. البته اکبر قنبرپور، پیش از این در اردیبهشت و در حاشیه رویداد «اینوتکس2023» هم به تولید گوشی بومی در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرده بود.

تحول در نظافت محله‌ها

نظافت شهری موضوعی است که هر شهروند تهرانی به محض خروج از خانه و قدم‌زدن در شهر با آن روبه‌رو می‌شود و همچون یک بازرس ویژه نظافت با نگاه به کوچه و خیابان، رد زباله و آلودگی‌های احتمالی را می‌زند و اگر مشکلی در این حوزه مشاهده شود، آن را از طریق شهرداری مناطق یا سامانه‌137 پیگیری می‌کند.

افزایش‌ ثبت نام زنان در انتخابات

ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه 22مرداد در حالی به پایان رسید که ۴۸هزارو۸۴۷ متقاضی موفق به پیش‌ثبت‌نام شدند.

پاییز پربارش در راه است

چل‌چنار های آسمان شهر ما