• شنبه 21 مرداد 1402
  • السَّبْت 25 محرم 1445
  • 2023 Aug 12

میوه ارزان در ‌دسترس تهرانی‌ها

هم‌اکنون 294 بازارتره‌بار با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها در پایتخت فعالیت می‌کنند
بازارها و میادین تره‌بار شهرداری تهران با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها و تسهیل دسترسی شهروندان به مایحتاج روزمره راه‌اندازی شده‌اند.

تسلیم بدون برجام

فرایند آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران و تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن آغاز شد؛ خبری که پس‌از انتشار آن در نخستین ساعت‌های بامداد جمعه دیروز ، به‌سرعت بازتاب‌ جهانی یافت و از تحولی تازه در پیشبرد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا حکایت دارد.

نیاز آمریکا به توافق با ایران

توافق اخیر ایران و آمریکا برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده جمهوری‌اسلامی و تبادل زندانیان که پس‌از حدود 2سال گفت‌وگو و رایزنی‌های غیرمستقیم به‌دست آمد، یکی از آن چک‌های برگشتی دولت قبل به‌حساب می‌آید.

درس‌های آزادسازی ۶ میلیارد دلار

روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که آمریکا و ایران به توافقی دست یافته‌اند که براساس آن در ازای دسترسی تهران به ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده خود در کره‌جنوبی برای مقاصد بشردوستانه و آزادی چندین ایرانی زندانی توسط آمریکا، تهران 5 زندانی آمریکایی را آزاد خواهد کرد.

مقابل مافیای کنکور ‌ ایستادیم

بازگشایی جسورانه مدارس در روزهایی که هنوز کرونا چتر خود را از کشور جمع نکرده بود، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و ده‌ها اقدام کوچک و بزرگ دیگر را به‌عنوان نقاط قوت عملکرد دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش می‌توان برشمرد.

جولان کتاب‌های بی‌قیمت در بازار نشر

سالیان متمادی است که کتاب‌ها با قیمت پشت جلد مشخص از سوی ناشران توزیع و به بازار کتاب عرضه می‌شوند، ولی در ماه‌های اخیر و طبق تحقیقات میدانی خبرنگار همشهری، برخی از ناشران در اقدامی نوظهور، کتاب‌ها را بدون قیمت پشت جلد راهی بازار نشر می‌کنند.

ویزیت مجازی برای نخستین بیمار خارجی

اولین بیمار بین‌الملل، به‌صورت آنلاین در ایران ویزیت شد؛ یک کودک 2 ساله از کشور عراق که سابقه درمان در عراق و آلمان را هم داشته، اما والدینش درخواست ویزیت فرزندشان را از سوی پزشکان ایرانی داشتند.

اسناد غیر رسمی چه بر سر مردم آورده است؟

3پلیس فرانسوی به اتهام قتل بازداشت شدند