• جمعه 29 اردیبهشت 1402
  • الْجُمْعَة 28 شوال 1444
  • 2023 May 19

اخطار برای حقابه هیرمند

رئیس‌جمهور در سفر به جنوب‌شرق کشور پیگیر مصوبات سفرهای قبل شد و چندین پروژه را افتتاح کرد
سرزمین معادن ایران، سیستان و بلوچستان، روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه میزبان سیدابراهیم رئیسی بود که سفر یک‌روزه‌ او به این استان، با هدف پیگیری مصوبات گذشته و ارزیابی میزان پیشرفت پروژه‌های سواحل مکران برگزار شد.اولویت برنامه‌های این سفر دیدار با نخست‌وزیر پاکستان، افتتاح بازارچه مرزی پیشین و افتتاح طرح‌های وزارت نیرو بود که همگی انجام شد.

جام سرخ در تور پرسپولیس

هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس، برای رسیدن به سکوی قهرمانی بی‌صبر نبود. آنها از همان شروع مسابقه با نساجی، توفانی نشان دادند و با شایستگی محض، آخرین 3‌امتیاز فصل را از آن خودشان کردند.

چرا همشهری جمعه تعطیل نیست؟

رئیس‌جمهور به یکی از مهم‌ترین سفرهای استانی‌اش می‌رود، به محروم‌ترین استان کشور. اما خبرش روز بعد در هیچ روزنامه‌ای منتشر نمی‌شود. روزنامه‌ها جمعه تعطیلند. پرونده یک فصل لیگ برتر بسته و پرسپولیس قهرمان می‌شود. خبر قهرمانی می‌ماند برای اول هفته بعد. روزنامه‌ها جمعه تعطیلند.

آمار رشدیافته اهدای عضو در ایران

آمار رشدیافته اهدای عضو در ایران

تنهاتر خواهیم شد؟

«400هزار تولد در 5سال»، «10میلیون نفر سالمند»، «پیش‌بینی پایین‌ترین نرخ باروری ایران در منطقه غرب آسیا برای 20سال آینده» و ده‌ها موارد مشابه دیگر همگی موید این‌ است که زنگ خطر جمعیتی به صدا درآمده‌؛ چراکه به‌گفته مسئولان، جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود و از طرفی افزایش خانواده‌های تک‌فرزندی و تأخیر در ازدواج، عامل کاهش جمعیت شده است و چه بسا در آینده ما ایرانیان دچار بحران‌های جدی‌تر و خیلی تنهاتر می‌شویم.
ساراحاتمی، برنده سیمرغ جشنواره این روزها خودش را برای کنکور و امتحانات نهایی آماده می‌کند

برای حال‌خوب همدیگر تلاش‌کنیم

شاید کمتر بازیگری در زندگی حرفه‌ای‌‌اش این اقبال را داشته باشد که در نخستین تجربه سینمایی، پایش به فرش قرمز و دستش به سیمرغ بلورین جشنواره فجر برسد‎؛ اما این بخت با «سارا حاتمی» بازیگر نوجوان و خوش آتیه کشورمان یار بود که با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «کت‌چرمی» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره چهل و یکم بر شانه‌اش نشست.