• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
جمعه 29 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192153
+
-

وقتی در بهار برف بارید

مروری بر مهم‌ترین اخبار هفته

وقتی در بهار برف بارید

روزهای خبری ما گاهی شاد و گاهی تلخ و غمگین برخی هم غرور و امیدآفرین در پی‌هم‌ سپری می‌شوند اما هریک بر مردم این سرزمین اثری بر جا می‌گذارند، که حالا حالاها ماندگارند، درست مثل همین چند رویدادی که در ادامه می‌خوانید.

شنبه
دستیاب‌ ترین

اتصال بیمارستان‌های بزرگ به مترو

حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند و همیشه اتفاقات ناگوار ممکن است پیش روی همه ما باشد. بنابراین خدمات‌رسانی مطلوب و امدادرسانی در مواقع لازم یکی از اولویت‌هایی است که باید در راس کار همه ارگان‌های مربوطه قرارگیرد. از این‌رو مدیریت شهری اتصال شبکه ریلی متروی تهران‌ به بیمارستان‌های بزرگ را در دستورکار قرار داده و به‌زودی با استفاده از اتصال خطوط مترو به بیمارستان‌های بزرگ ازجمله امام‌خمینی(ره)، فیروزآبادی، میلاد و گلستان سرعت انتقال مصدومان افزایش می‌یابد. همچنین  در حوادث احتمالی مترو، امدادرسانی سریع‌تر می‌شود.

یکشنبه
 انسانی ترین

نجات روزانه 30کودک از سقط

2سال پیش بود که گروهی از متخصصان و کارشناسان علوم پزشکی شهر مشهد در جریان آمار تکان‌دهنده سقط جنین سالم و مشروع تصمیم گرفتند برای ‌کاهش این آمار کاری کنند. نتیجه این حرکت، تشکیل نخستین مرکز مردمی «نفس» در مشهد بود که این روزها وارد سومین سال فعالیت شده و تا‌کنون 2هزار کودک را از سقط نجات داده است. هم‌اکنون نفس در 28استان کشور گسترش یافته و 94مرکز فعال دارد. نفس مخفف «نجات فرزندان سقط» است و فعالان مردمی نفس از انصراف روزانه 30خانواده از سقط و نجات جان حدودا 30کودک در کشور خبر می‌دهند.

دوشنبه
سرد ترین

زمستان در بهار

بارش برف در ماه میانی فصل بهار شگفتی‌ساز است. اواسط هفته اهالی شهرهایی مانند اردبیل، خلخال و رشت سردترین روزهای بهاری را سپری کردند. بارش‌های بی‌سابقه برف و کاهش ناگهانی دمای هوا در پی ورود سامانه بارشی از غرب، سبب شد تا اهالی این شهرها باز سراغ لباس‌های زمستانی، بخاری و گرما بروند. البته خیلی از کودکان و نوجوانان روستاهایی مانند تازه‌کند بخش سبلان(ایردموسی)، بستان‌آباد آذربایجان‌شرقی، روستای نوشارهیر اردبیل و زرج‌آباد شهرستان خلخال هم سرگرم درست کردن آدم‌برفی و تیوپ‌سواری روی تپه‌های برفی شدند. این بارش در 5سال گذشته در مدت زمان مشابه بی‌سابقه بود.

سه‌شنبه
شلوغ ترین

روز متفاوت نمایشگاه کتاب تهران

هفتمین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که مصادف با شهادت امام جعفر صادق(ع) و تعطیل رسمی بود، جمعیت بسیار زیادی از یک ساعت قبل از آغاز به‌کار رسمی نمایشگاه کتاب پشت درهای هر بخش ایستاده بودند. ظرفیت‌ پارکینگ‌های اطراف مصلای امام‌خمینی(ره) نیز در همان ساعات اولیه تکمیل شد و بسیاری از ناشران نیز استقبال مخاطبان در این روز  را بی‌سابقه اعلام کردند و حتی چندین و چندبار قفسه کتاب‌های خود را شارژ کردند، خیلی‌های دیگر هم کتاب‌هایشان تمام‌شده بود، در انبار هم کتابی برای پر کردن قفسه‌ها نداشتند. در این روز باز دوست‌داران کتاب باردیگر ثابت کردند با وجود مشکلات اقتصادی کتاب در سبد خریدشان قرار دارد.

چهارشنبه
مظلوم ترین

شهادت 9مأمور پلیس در یک ماه

تعداد شهدای نیروی انتظامی در جریان عملیات‌های مقابله با اشرار و قاچاقچیان در ‌ماه اردیبهشت به عدد9 رسید. با شهادت جانشین پلیس اطلاعات خاش در درگیری مسلحانه روز دوشنبه با اشرار، آمار شهدای نیروی انتظامی در جریان عملیات‌های مقابله با اشرار و قاچاقچیان تنها در ‌ماه اردیبهشت به عدد9 رسید. افزایش شمار شهدای نیروهای فراجا نسبت به‌مدت مشابه در گذشته در وهله نخست از تعدد عملیات‌ها حکایت دارد. بر همین اساس سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا  امسال را سال سختی برای قاچاقچیان اعلام کرد.

پنجشنبه
جنجالی ترین

کاپیتان جنجالی

طالب ریکانی کاپیتان تیم فوتبال نفت آبادان هفته گذشته سریع‌ترین پنالتی تاریخ لیگ برتر را مقابل ذوب‌آهن در دقیقه یک تبدیل به گل کرد. پنالتی‌ای که در ثانیه20 مسابقه به سود نفت اعلام شده بود. بعد از آن ریکانی در دقیقه10 مسابقه با خطایی خشن و بی‌مورد کارت قرمز را از داور دریافت کرد تا تیمش 10نفره شود و برد را با مساوی عوض کند. جالب اینکه این بازیکن بعد از اخراج به داخل رختکن رفت و عصبانیتش را سر شیشه‌های رختکن پیاده کرد و دستش مجروح و رختکن غرق خون شد! این بازیکن نفت با چنین اقداماتی هم خودش را مصدوم کرد و هم با اخراجی که شد از حساس‌ترین بازی فصل نفت محروم ماند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید