• دو شنبه 26 دی 1401
  • الإثْنَيْن 23 جمادی الثانی 1444
  • 2023 Jan 16

نسخه امام ره برای تحول در حکمرانی

سلیمی نمین: نظام حکمرانی باید فرصتی قائل شود تا جامعه از حالت لجاجت با حکمرانان خارج شود
عباس سلیمی‌نمین، پژوهشگر و فعال سیاسی است که اداره دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران را برعهده دارد.

نبرد 22هزار نفری با یخبندان

تا دیروز عصر، 48ساعتی می‌شد یا در پایگاه حضور داشتند یا در سطح شهر مشغول برف‌روبی، شن‌پاشی و امدادرسانی بودند؛ آنها برخلاف بسیاری از کارمندان و کارکنان اداراتی که تعطیل یا دورکار شده‌اند، چند روزی می‌شود که با تمام قوا پای کار ایستاده‌اند تا جریان زندگی در تهران متوقف نشود.

تا «تحول بزرگ»

یکم؛ مشکلات کشور روشن است؛ هم صدمات تحریم و هم ضعف ساختارها و هم بی‌تدبیری‌ها؛ هم کارهای روی زمین مانده و هم راه‌های باقی مانده؛ هم رفع نقص‌ها و هم ارتقای قوت‌ها. باید چاره کرد.

روایت درست از تهران برفی

نمی‌توان گفت برفی که تهران را سفیدپوش کرده، کم‌سابقه بوده اما بدون اغراق برودت هوا و سرما و یخ‌زدگی، کم‌سابقه بوده است.

رکوردشکنی همزمان در تولید و مصرف گاز

ایران سردترین روزها و شب‌ها را تجربه می‌کند و تولید و مصرف گاز به اوج خود رسیده است. وزارت نفت پیش از این با هدف پاسخ به تقاضای گازی به افزایش 2.7درصدی تولید گاز خام اقدام کرده بود.

ردپای انکارناپذیر تاریخ در یک رمان

مرضیه نفری، از نسل جدید نویسندگان ایرانی، متولد و ساکن شهر قم است که نویسندگی را با نوشتن داستان‌های کوتاه شروع کرده و مدتی هم نویسندگی برنامه‌های رادیویی را برعهده داشته‌است. تدریس داستان‌نویسی در دانشگاه، حوزه هنری، فرهنگسراها و کتابخانه‌ها را هم در کارنامه‌اش دارد.

لاتاری 9میلیون نفری برای 20هزار خودرو

در شرایطی که تداوم عرضه خودرو در بورس‌کالا به‌دلیل سنگ‌اندازی‌ها، با اما و اگر‌های زیادی مواجه شده، به دستور سازمان بازرسی بار دیگر عرضه خودرو از طریق قرعه‌کشی از هفته قبل از سرگرفته شد.

کدام جهش‌های ویروس کرونا به ایران رسید؟

اخراج در حمایت از عطایی؟