07
دو شنبه 26 دی 1401
شماره 8691
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

از راه رسیدن عصر پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

تخمین زده می‌شود که حدود 5/1میلیارد پدربزرگ و مادربزرگ در جهان زندگی می‌کنند
جهان‌نما
شمار پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در جهان به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است. تقریبا 1.5میلیارد پدربزرگ و مادربزرگ در جهان زندگی می‌کنند.
ویژه
هری با انتشار جدیدترین کتابش، تمام آسیب‌هایی که در دوران کودکی متحمل شده بود، از جمله رقابت با برادر بزرگترش ویلیام را که وارث تاج و تخت است، تلافی و آن ‌را به یک بحران تمام‌ عیار برای خاندان سلطنتی تبدیل کرده است.
دریچه
وکلای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اسناد محرمانه بیشتری را در خانه او در ایالت دِلِور پیدا کرده‌اند.

تل‌آویو علیه نتانیاهو

تظاهرات 80هزار نفری ساکنان تل‌آویو علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنشی معنادار به برنامه‌های افراطی کابینه جدید این رژیم در زمینه تغییر سیستم قضایی و افزایش قدرت نظامیان است
گزارش
ساکنان مناطق اشغالی فلسطین انتظار داشتند با تعیین‌تکلیف انتخابات و تشکیل کابینه سیاسی پس از 5 انتخابات پی‌درپی طی 4سال، شرایط داخلی بالاخره رنگ آرامش به‌خود ببیند، اما به‌نظر می‌رسد که شکل‌گیری تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی با نگرانی‌های گسترده در تل‌آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی همراه شده است.

امرالله صالح: پمپئو شیاد است

امرالله صالح، معاون اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به سخنان مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، در مورد مذاکرات صلح با طالبان، او را «شیاد» خواند.
نقل‌قول/ شرق آسیا، بحرانی‌تر از همیشه
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن: وضعیت مناطق پیرامون ژاپن با اصرار برخی از کشورها برای تغییر وضعیت موجود از طریق استفاده از زور در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی، همزمان با اقدامات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی بدتر از گذشته شده است.