• سه شنبه 11 مرداد 1401
  • الثُّلاثَاء 4 محرم 1444
  • 2022 Aug 02

حذف تقلب و شانس از کنکور

تردیدها درباره‌کنکور سال 1402 با اعلام رسمی رئیس سازمان سنجش به پایان رسید « آزمون 2مرحله‌ای با حذف دروس عمومی»
بسیاری از کارشناسان آموزشی معتقدند که در امتحانات، تقلب موضوعی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان این دو را به‌صورت صددرصد از هم جدا کرد. آزمون‌های آموزشی همواره چند گام از نوآوری و تکنولوژی‌های تقلب عقب هستند، اما مسئله مهم این است که اقدامات پیشگیرانه مانع موفقیت متقلبان شود. داغ‌ترین موضوع تقلب در آزمون‌ها به کنکورهای سراسری برمی‌گردد که سال گذشته با شناسایی و دستگیری ۲۷۰متخلف همراه شد.

تعزیه‌ایرانی همچنان نفس می‌کشد

پرده‌خوانی و نقالی می‌تواند جذاب‌ترین نوع یک نمایش مذهبی – ایرانی باشد؛ پرده‌خوانی که از روی تصویرهای منقوش بر پرده، از اولیای دین می‌گوید.  این نقل با کلام آهنگینی است که توسط نقال روایت می‌شود.

ایده حکمرانی دولت سیزدهم

ایده‌ حکمرانی را می‌توان گزاره یا ایده‌ اساسی جهت‌دهنده و مشخص‌کننده مسیر سیاستگذاری و اقدام ازسوی هر دولتی دانست. این ایده را می‌توان چکیده‌ مبانی معرفتی – اندیشه‌ای و درعین حال، نوع نگاه دولتمردان نسبت به حل مسائل کشور دانست.

نقشه فرار از اومیکرون

متخصصان در گفت‌وگو با همشهری به 10پرسش رایج درباره کووید -19 و دوز یادآور پاسخ دادند
آمار ابتلا به کرونا هر روز روند صعودی‌تری به‌خود می‌گیرد. در این وضعیت شمار فوتی‌ها هم در رقابت با این آمار، رو به افزایش است.

قطع ۲۱درصد اینترنت کشور

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران آتش‌سوزی در یک حوضچه مخابراتی علت اختلال اینترنت بوده و قرار است تا امروز مشکل برطرف شود
از ظهر روز گذشته کاربران اینترنت ثابت و موبایل کشور اختلال گسترده‌ای را تجربه کردند.

خزان زودرس‌چگونه به تهران رسید؟

این روزها رهگذران در معابر بزرگ شهر تهران برگ‌های درختان را زیرپای خود احساس می‌کنند. برگریزان در نیمه نخست مردادماه، چیزی شبیه حال و هوای پاییز است.

روز با برکت نفتی‌ها

دولت ایران مصمم به شکستن حلقه محاصره احتمالی درصورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات رفع تحریم‌هاست. یکی از گام‌های جدی، ساخت پتروپالایشگاه‌ها است.

آمریکا و اروپا در محاصره آتش و خشکسالی

پیشروی سریع آتش در ایالت کالیفرنیای آمریکا و اعلام وضعیت اضطراری در این منطقه، سوختن 250هزار هکتار جنگل کاج در فرانسه، اعلام وضعیت اضطراری در ایالت نوئوو لئون مکزیک به‌دلیل خشکسالی و مواجه شدن پرتغال با بدترین دوره کم‌آبی در 92سال گذشته، تنها بخشی از اخبار روزانه فجایع محیط‌زیستی مربوط به تغییرات جوی در اقصی نقاط جهان است.

خلق پول بی‌ضابطه بانک‌ها دمیدن بر آتش تورم

فرصتی دیگر برای آمریکا

3محور مصوبات سفرهای استانی

معجزه نجات 14نفر با دستان خالی