• دو شنبه 29 فروردین 1401
  • الإثْنَيْن 16 رمضان 1443
  • 2022 Apr 18

دستیابی ایران به سومین فناوری واکسن‌سازی

پس از انگلیس، روسیه، چین و آمریکا، ایران پنجمین کشوری است که به فناوری تولید واکسن‌های «آدنوویروس» دست پیدا کرد که برای درمان سرطان هم کاربرد دارد
پس از گذشت نزدیک به 26ماه از شیوع کرونا، ایران در نهایت توانست به سومین فناوری تولید واکسن در دنیا دست یابد؛ فناوری چندمنظوره‌ای که باعث می‌شود علاوه بر تولید سریع واکسن‌ برای جهش‌های جدید کرونا به‌راحتی برای پیشگیری و درمان سایر بیماری‌‌ها ازجمله انواع سرطان‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این بهشت‌، تعطیلی ندارد

اینجا گلزار شهداست؛ قطعه‌ای از بهشت در دل آرامستان بزرگ شهر. قدم زدن در اینجا و هم‌صحبتی با شهیدان عجب حال خوشی دارد. چه خوب آدمی را سبکبال می‌کند و به دل‌های زنگار گرفته صفا می‌دهد.

رانت هویت‌‌یابی

تاکنون نگاه بدبینانه‌ای به آورده‌های اقتصادی و شغلی فرزندان برخی مسئولان جمهوری اسلامی وجود داشته است که محل منازعه رسانه‌ها و تریبون‌ها بوده است.

قتل مهتاب به فرمان نئون*

نور مقدس است، اما روشن شدن بیش از حد یک محیط، آن هم با نورهای مصنوعی از زیبایی نور طبیعی کاسته و به‌عبارتی «آلودگی نوری» ایجاد می‌کند؛ پدیده‌ای که غالبا زاییده کلانشهرهای صنعتی است و امروزه در کنار آلودگی هوا و آلودگی صوتی مطرح می‌شود.

همه قوا در اتاق شیشه‌ای

طرح جامع شفافیت 3قوه، 16بهمن سال گذشته مطرح شد؛ طرحی که نه فقط مجلس، بلکه قوای مجریه و قضاییه را شامل می‌شود؛ موضوعی که برای نخستین بار احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تدوین آن خبر داد.

بازگشایی خانه اتحادیه از تابستان

خانه اتحادیه با چندین عمارت در دل خیابان لاله‌زار قرار دارد و تابستان امسال به همت سازمان زیباسازی موزه مشاهیر با مجسمه‌های هایپررئال فرا واقعگرا بهره‌برداری و درهای آن به روی مردم بازگشایی می‌شود.

چه خدمات رایگانی برای سلامت روان ارائه می شود؟

در همشهری آنلاین بخوانید

آتش اسلام‌هراسی در سوئد

پراید مسروقه دست قاتل را رو کرد