11
دو شنبه 29 فروردین 1401
شماره 8478
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قرار است هفته‌آینده در پرتابی جدید 4فضانورد طی ماموریت کرو-۴ با استفاده از موشک فالکون۹ شرکت اسپیس ایکس و کپسول کرو دراگون ساخت همین شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کنند.
از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از علائم اصلی ابتلا به کروناست که خیلی‌ها آن را تجربه کرده‌اند و تلخی آن را چشیده‌اند. تاکنون این ماجرا به ارتباط و اثر مستقیم ویروس عامل بیماری کووید-19نسبت داده می‌شد اما اکنون تحقیقات نشان داده این مسئله به‌خاطر آسیب مغزی در ابتلا به این بیماری است.
پزشکی
روش علمی تخیلی فرستادن میکروروبات به داخل مغز انسان، به‌زودی شکل واقعیت به‌خود می‌گیرد. به گزارش یورو نیوز، یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا در حال کار روی یک روبات مینیاتوری است که با ورود به جمجمه می‌تواند داروهای ضدسرطان را به عمیق‌ترین لایه‌های مغزی ارسال کند.

مجلس جلوی گرانی اینترنت را می‌گیرد؟

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرده ؛ با واکنش‌های مردمی درصورت لزوم، مجلس به موضوع گرانی اینترنت ورود می‌کند
اینترنت
ماجرای گران شدن اینترنت پس از آنکه مشخص شد با چراغ سبز وزارت ارتباطات صورت گرفته، اکنون جنجالی‌تر شده است. حتی گروهی از کاربران کارزاری آنلاین را برای این مسئله به راه انداخته‌اند و از رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات خواسته‌اند تا با رسیدگی به افزایش تعرفه‌ها از این بی‌عدالتی رخ داده جلوگیری کنند. تاکنون حدود ۲۳ هزار نفر این کارزار را امضا کرده‌اند.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
براساس تحقیق انجام شده توسط شرکت Coincub، آلمانی‌ها در 3ماهه اول سال2022 بیشترین میزان علاقه به رمزارزها را داشته‌اند.