• سه شنبه 30 آذر 1400
  • الثُّلاثَاء 16 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 21

ییلاق تهران چند ویلای غیرمجاز دارد؟

سال 99 بیش از 157 هزار ویلای غیرمجاز تخریب شد/ تعرض به اراضی ملی در سامانه هوشمند اراضی رصد و زمین‌ها رفع تصرف می‌شوند
220هکتار از اراضی ملی در تهران و 125هکتار از اراضی کشاورزی استان البرز فقط در آذرماه امسال رفع تصرف شده است‎؛ زمین‌هایی که یا اراضی ملی و منابع طبیعی هستند و یا کاربری کشاورزی برای آنها تعیین شده اما به باغ‌های شخصی و ویلا تبدیل شده‌اند.

آیین‌های یلدایی از شمال تا جنوب

یلدا، سنتی چند هزار ساله است که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب ایران هر قومی آن را به شیوه خود گرامی می‌دارد؛ بلندترین شب سال، آغاز فصل سرما، چله کوچک، شبی که قرار است با خوردن هندوانه و آجیل، انواع غذاهای محلی، دورهمی‌های خانوادگی و بازی‌های چند نفره بهانه‌ای برای گرم‌شدن کانون خانواده‌ها باشد.
معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با همشهری درباره آینده شیوع اومیکرون و احتمال بازگشت محدودیت‌های کرونایی، توضیح داد

فراخوان عمومی برای تزریق دوز سوم واکسن

اومیکرون، ویروس جهش‌یافته و به‌شدت مسری کرونا سرانجام وارد ایران شد و با وجود روند کاهشی ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کشور، اما متخصصان حوزه بهداشت و درمان نسبت به رقم خوردن پیک ششم و بحرانی دیگر در مراکز درمانی، هشدار می‌دهند. این در حالی است که تعداد کشورهای درگیر اومیکرون روند افزایشی دارد و موارد ابتلا هم هر ساعت چندبرابر می‌شود.

جشن شادی برای فرشته‌های بیمار

صدای‌ساز و آواز کودکانه می‌آید؛ صدای ترانه‌‌خوانی. از پشت درهای جیوه‌ای مرکز سرطان بیمارستان بهرامی، صدای هیاهو و خنده‌های کودکانه می‌آید. در که باز می‌شود، تصویر کودکان با ویلچر، روی تخت‌های چرخدار قاب گرفته می‌شود؛ کودکانی که سرم به دستشان وصل است و تن نحیف‌شان در صندلی و تخت فرو رفته.

قاره پیر در انتظار زمستان سخت

اروپا امسال زمستانی سخت در پیش خواهد داشت؛  زمستانی همراه با اختلال در تولیدات برق نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه، کاهش مخازن استراتژیک سوخت و البته گرانی شدید گاز

رونمایی از 100کتاب در حوزه جهاد، ایثار و شهادت

یک هفته اسارت مادر و دختر در خانه وحشت

مهار آتش، 12دقیقه زودتر