05
سه شنبه 30 آذر 1400
شماره 8393
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عمر مفید ساختمان در ایران از 32‌سال به 26‌سال کاهش یافته در حالی حداقل باید به 50 سال برسد چرا که این عدد در کشورهای خارجی 120 سال است و خانه‌های قدیمی و کلنگی به خانه‌های قبل از جنگ جهانی دوم اتلاق می‌شود.
آمار خبر/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
دیروز قیمت هر دلار آمریکا با 280تومان رشد به 30هزار و 280تومان رسید. قیمت هر یورو هم با 410تومان رشد، 34هزار و 125تومان مبادله شد.
کدو حلوایی از محبوب‌ترین خوردنی‌های فصل زمستان است. این صیفی پرخاصیت را کافی است فقط در مقداری آب و اگر شیرین نباشد به همراه یکی دو قاشق شکر آب‌پز کنید تا یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها را داشته باشید.
همشهری هزینه‌های شب چله ‌1400را تخمین می‌زند

حداقل هزینه یلدا؛ 830 هزار تومان

گزارش
بعد از 2سال ترس از بیماری، قرنطینه، دوری و دیدارهای مجازی، یلدای امسال نخستین مناسبتی است که به لطف واکسن و تا حدی فروکش کردن کرونا خانواده‌ها می‌توانند با خیالی به نسبت راحت دور هم جمع شوند، خاطرات بد 22‌ماه شوم را به سیاهی بلندترین شب سال بسپارند و برای سپیدی زمستان و برکت روزهای پیش‌ رو دعا کنند.
قیمت انواع ماهی در میادین

قیمت انواع ماهی در میادین

عرضه انواع محصولات پروتئینی در کنار میوه و تره‌بار و آجیل، بر ازدحام غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار در آستانه شب یلدا افزوده است. در روزهای گذشته درهمین ستون قیمت انواع میوه و محصولات فرنگی و همچنین گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار برای اطلاع شهروندان منتشر شد .
اصلاح ساختار بازار به نفع مصرف‌کننده
به‌گفته وزیر صنعت با اصلاح ساختار بازار کالاهای پایه، تورم تولید‌کننده و به‌دنبال آن تورم مصرف‌کننده کاهش خواهد یافت
دیروز با افتتاح بازار معاملات آتی مس و گواهی سپرده میلگرد و مس در بورس‌کالا، نخستین گام برای اصلاح ساختار بازارها برداشته شد. به‌گفته وزیر صنعت، این اصلاح ساختار برای 25کالا آغاز شده است. این موضوع می‌تواند به کاهش تورم تولید‌کننده و در نهایت نزولی‌شدن منحنی تورم مصرف‌کننده منجر شود.
PDF اقتصاد 2
کوتاه اقتصاد 2
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران اعلام کرد که قیمت میوه در آستانه شب یلدا در میدان مرکزی میوه و تره بار با نوساناتی همراه بوده و در اکثر اقلام بین هزار تا 2هزار تومان افزایش یافته است.