• سه شنبه 23 آذر 1400
  • الثُّلاثَاء 9 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 14

رفع ابهام از بودجه 1401

مسعود میرکاظمی یک روز پس از تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس در نشستی با خبرنگاران به پرسش‌ها، ابهام‌ها و اتهام‌ها پاسخ داد و از بودجه نخست دولت سیدابراهیم رئیسی دفاع کرد. او با تأیید اثر حذف ارز، با نرخ ترجیحی، بر افزایش نرخ تورم اعلام کرد: مراکز پژوهشی پیش‌بینی کرده‌اند تورم مستقیم این اقدام 7.6درصد است اما پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام موجب می‌شود 6.9درصد از تورم ناشی از اصلاح پایه پولی، کاهش یابد.

واکسن ایرانی به صادرات رسید

ستاد ملی مقابله با کرونا و سازمان غذا و دارو با صادرات 20 درصد از واکسن‌های تولید داخلی کرونا موافقت کرده است. این خبری است که معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید می‌کند و به همشهری می گوید:« مشکلی برای تامین واکسن‌های ایرانی نداریم و به اندازه کافی در زنجیره سرد وزارت بهداشت واکسن تامین شده است.

نقش‌سازمان‌های مردم‌نهاد در پیگیری ترک فعل مدیران

انسان با سکوت خویش، می‌تواند هم خدمت ‌کند و هم خیانت؛ مثلا اگر در برابر بازجوی ساواک سکوت کرده باشد، خدمت کرده، اما اگر در برابر قاضی از دادن شهادتی که یک بی‌گناه را از مجازات می‌رهاند، سکوت کند، خیانت کرده است. اسلام از خیانتکاری یاد می‌کند که حرفی نمی‌زند، ولی آثِمٌ قَلبُه دلش گنهکار است.

ویژه‌های امروز/ تحول از نظر رئیس دستگاه قضا

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما هنوز در قوه‌قضاییه هیچ تحولی ایجاد نکرده ایم گفت: درست است که سندی نوشته‌ایم اما عملا ما تحولی ایجاد نکرده‌ایم. تلاش می‌کنیم تعدادی زندانی را آزاد کنیم ، آزادی مشروط می‌دهیم اما این تحول نیست.

ابتکار عمل ایران در وین

مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین ادامه دارد و اخبار منتشر شده از هتل کوبورگ از بروز نشانه‌های مثبت در مسیر دستیابی به توافقی مورد قبول ایران حکایت می‌کند؛ موضوعی که نشان‌دهنده عزم جمهوری‌اسلامی ایران برای لغو مؤثر تحریم‌هاست و محورهای رایزنی‌های دیپلماتیک در وین را نیز تشکیل می‌دهد.

گزارش کوتاه/ افزایش فشار عوارض بر بیمه شخص ثالث

مالکان خودرو با خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، هرسال درصدی را به 3سازمان اورژانس، سازمان راهداری و حمل‌ونقل و نیروی انتظامی پرداخت می‌کنند تا صرف فرهنگسازی و کاهش تعداد تصادفات رانندگی شود.
بهره‌برداری از 2 پروژه مهم، 3‌ماه بعد از آغاز به‌کار مدیریت جدید شهر تهران

ترافیک جنوب پایتخت روان‌تر شد

2پروژه مهم عمرانی- ترافیکی در جنوب‌شرق تهران بعد از مدت‌ها انتظار به بهره‌برداری رسید تا مسیر آنهایی که قصد سفر به جاده پایتخت معنوی یا شهر زیارتی قم را دارند، نزدیک‌تر شود؛ پروژه‌هایی که راه رفت و برگشت برای زیارت اهل قبور و اموات خیلی‌ها در بهشت‌زهرا را هم آسان‌تر می‌کند.

راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد برای کلاهبرداری

هیاهو برای کمتر از 1 درصد

تغییر سیمای مرگ در آرامستان بزرگ شهر